First Aid Kit – Tiger mountain peasant song

För mig var den utan tvekan bästa konserten på Arvikafestivalen de unga systrarna i First Aid Kit. Under den soliga lördagseftermiddagen intog de scenen. Jag hade tidigare fascinerats av deras röstförmågor via några låtar jag hört, så jag gick dit utan några större förväntningar egentligen, men visst trodde jag att det skulle vara bra. Har ju varit fullkomligt förälskad i deras Fleet Foxescover länge nu.

Inte blev jag besviken. Och med ett något förvirrat känslotillstånd själv, i kombination med den misär som ändå nästan alltid tycks ligga virad som en sjal runt en på festival, så fullkomligt skar konserten i hjärtat på mig. Vi stor där, tre tjejer bredvid varandra och kunde inte hålla tillbaka tårarna. Usch vad brudig jag kände mig. Men vad ska man göra när det vänder sig i magen? Kan det vara på grund av att de är systrar? Är det därför som det känns som att deras röster skapats för att sjunga tillsammans?

Skit samma. Det var fantastiskt. Lägger upp just den cover jag älskar som de tacksamt nog spelade också. Filmat med min kamera så såväl bild som ljud är lite sisådär. Men jag lovar, den är värd att kolla på ändå! Se dom på Way out West nu nästa vecka om du kan. Du kommer inte ångra dig.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Youtube

Kommentera

