Tillbaka till hardcorerötterna med stenkross och myggjävlar

Igår kändes det som jag rörde mig en sådär tio år tillbaka i tiden. Fantastiskt var det och jag kliar lyckligt på mina myggbett och återupptäcker mina gamla hardcoreskivor i värmen. Men för att börja från början då.

Var ganska länge sen jag var på en hardcore-spelning. Något jag började springa på som tonåring i Västervik, och lite andra små hålor i Sverige. Kommer på mig själv ibland med att glömma bort passionen för punk och hardcoremusiken liksom moshpitsvetten. Ja och tyckte därför det var en ganska bra början på den här musikbloggen med ett inlägg från denna spelning. Antar att titeln på min sida får tala för sig själv. För mig är det nostalgi helt enkelt.

spelning 7 augusti

spelning 7 augusti

spelning 7 augusti II

spelning 7 augusti II

Var alltså på spelning ute in-the-middle-of-nowhere-Tagene med banden: Bombus, We live in trenches och Sista sekunden. Skönt häng i trädgården – innan myggen kom och förpestade tillvaron för dom som liksom jag får en rödprickig matta över kroppen så fort det ska bli lite friluftsliv. Detta följdes av mer gemytlig svett inne i vardagsrummet. Jag fascinerades över coola tjejen i We live in trenches och upplevde nostalgirysningar då Västervikshänget imponerade i antal längst fram då Sista sekunden spelade.

Anna i We live in trenches

Anna i We live in trenches

chill stämning i backstageområdet

chill stämning i backstageområdet


Sista sekunden avslutar med kaos

Sista sekunden avslutar med kaos

Det var en fin afton. Sista sekunden avslutade helt korrekt med massa svett. Det blev kanske ännu bättre då den plastiga enbuske som den lilla crustaren tidigare hoppat runt med framför scenen nu stod där ensam och tilltufsad. Tog med mig den hem och min kära rumskompis Sanna fick en fin överraskning morgonen därpå.

Även Gamleby fanns där to represent!

Även Gamleby fanns där to represent!

Henrik & Alex svettas lyckliga över enbusken

Henrik & Alex svettas lyckliga över enbusken

Henrik filmade Sista sekunden. Uppnå känslan här:


1 kommentar

Filed under Konsert, Musique

One response to “Tillbaka till hardcorerötterna med stenkross och myggjävlar

  1. Sandra

    Tihii, vilken fantastisk kväll.
    Trovärdigt inlägg: myggen bet och kvällen bjöd!!!
    Kram kram

Kommentera

