Intervjupepp till wow!!!

Ahh jag har tjatat och jag har väntat och jag har surat. Men idag släppte intervjuångesten något då Glasvegas & Crookers blev spikade tjoho! (Inplanerat är även finfina First aid Kit och Max Peezay!)

Jag har längtat i år på att få se Crookers spela. Dansa sig svettig till mixen av smörhouse till italodisco och hip hop kommer bli så galet fantastiskt att jag inte finner ord. Det såg ganska mörkt ut på intervjufronten då de italienska herrarna inte skulle anlända förrän väldigt sent, men det fixade sig så fint idag, så räkna med en intervju här inom kort! De spelar idag, torsdag, 01:00 på Världskulturmuseet. Fabulöst.

Håll till godo så länge med en av mina ”gamla” electrofavoriter. (Ok originalet är visserligen amazing, men detta är också kärlek)

Annars har peppen dessvärre de senaste dagarna övergått till ångest. Panik över att lineupen faktiskt är FÖR bra. Panik över att alldeles för många personer jag tycker om kommer att vara på plats och jag vet inte hur det ska gå att samordna dejter med samtliga? Har väl insett att jag kommer springa runt där själv i slutändan, skitstressad för att hinna se så mycket jag vill se som möjligt och så slutar det med ett gäng halva konserter som man ångrar i efterhand. Men buhu då… att man aldrig lär sig.

Men torsdagen börjar hyfsat lugnt i alla fall, och skönt är väl det. Men det jag främst prioriterar då. Fina Hajen i Annedalskyrkan 20:30. Sonjagon vore fint på Pustervik 22:00. Sen St Vincent 23:00 och därefter Fontän 00:00, bägge på Parken. Ett ställe jag har förhoppningar om att det kanske kommer lysa upp nu under wow? Har varit lite segt när jag varit där och känns som att folk har varit ganska skeptiska. Men jag gillar lokalen och med fina konserter kan magi skapas.

Men avslutningsvis. Torsdag är det: plats: Världskulturmuseet; tid: 01:00 som är mitt mål i livet. Fy fan vad bra det kommer bli. Jag har inga som helst tvivel. Vi ses där.

1 kommentar

Filed under Intervjuer, Musique

One response to “Intervjupepp till wow!!!

  1. Maria Björnsdotter

    Yay en blogg från musiksverige! Skönt – då kan kan känna mig uppdaterad😉 Ser fram emot sköna tips! //Maria

Kommentera

