Busy busy day n Nite

Så. Första dagen på wow är avklarad. Blev som väntat inte så mycket som hann besökas, men hann avnjuta Den lilla planeten med Bob Hund på Götaplatsen. Var fint det.

Bob Hund på Götaplatsen

Bob Hund på Götaplatsen

Sen intervju med Crookers då. Det blev hmm inte riktigt som jag väntat mig. Satt och väntade uppe i vip-logen. Åt lite chips och njöt av DJ Nibc set i bakgrunden. Herrarna kom efter en stund och hälsade. Något generad över att jag helt glömde bort hur italienare faktiskt hälsar på varandra och därmed fyra förvirrade kindpussar senare började vi i alla fall intervjun.

Hade diskuterat med några vänner tidigare hur vi trodde att de skulle vara. DJ Phra såg lite kaxig ut medan DJ Bot såg något finurlig ut. Det visade sig väl att båda två var ganska ”skojfriska” eller vad man vill kalla det för. Svårt att säga vad det blev av den där intervjun egentligen… får se, lägger upp den här om ett tag. Jag fick för mig att mina frågor var ganska välformulerade men att de var lite trötta/omotiverade. Men vi pratade i alla fall till bandarens minne tog slut, och sen fejkade jag kanske två frågor till för sakens skull…

Men spelningen var ju strålande sen då. Världskultur är ju en helt magisk plats att ha spelning på. Jag ser nog helst att jag avslutar alla kvällar där på dansgolvet. Sjukt snygg scenuppbyggnad, med isblocksliknande dj-bås och a lot of flashing lights. All cred till folket där för de gjort det så himla snyggt. Få lite av känslan av hur det var här nedan. (Men tips, dra ner ljudet! Min kamera vill nog helst inte ta upp ljud. I alla fall inte bas…)

Idag är det FULLSPÄCKAT schema. Kommer inleda med Bon Iver 14:30. Har längtat efter honom länge nu så det kommer bli strålande vackert. Han gav tyvärr inga intervjuer men tror konserten kommer gå att leva på ett tag ändå. Men ok, det jag vill se idag är en ofantlig mängd band:

14:30 Bon Iver
16:15 Grizzly Bear
16:40 Band of Horses – kommer nog tyvärr få prioriteras bort lite då jag sett de ganska nyligen…
17:40 Robyn – läste i GP idag att hennes kanske bästa konsert någonsin var på Roskilde förra året. Aaaahh jag minns ju som igår hur jag stod där och nästan grät över hennes glans, var så underbart att läsa att hon hade en lika fin upplevelse som vi som stod i publiken. Hon trodde kanske att det kunde bli samma glädje i Göteborg idag. Jodå det tror jag med. Avslutningen på hennes sommarturné. Vet att hon kommer avsluta på topp.
20:15 Anthony & the Johnsons – Ja herregud. Jag finner inga ord för hur vacker Anthonys stämma kommer vara i samklang med en symfoniorkester. Jag får gåshud bara av att tänka på det.
21:15 Röyksopp
21:35 Glasvegas – här blir det krock. En ganska trist krock. Tough choice. Kommer antagligen prioritera Röyksopp trots att jag såg dem för några veckor sen… De är ju ändå från Norge.
22:40 Arctic monkeys
23:00 Fever ray – en av de vackraste spelningar jag varit på i mitt liv på Arvikafestivalen för några veckor sen. På grund av det vackra sällskapet, de magnifika lasrarna och den extravaganta, inspirerande Karin Dreijer förstås. Vet knappt om jag vågar gå dock för jag är rädd att inget kan slå den spelningen… Men jag kommer nog stå där ändå. Och dregla över lasrarna.
23:00 Kornel Kovacs – grym, grym dj men kommer nog bli Fever Ray ändå, men han kommer glänsa på Världskultur det vet jag.
00:30 Andrew Bird
01:00 Erol Alkan – tanzen tanzen
02:00 The Big pink – om jag orkar…

Lämna en kommentar

Filed under Intervjuer, Musique

Kommentera

