Sista dagen av WOW

wayoutwest

Att Way out west var lyckat är ingen snack om saken. Även om sista dagen blev något av ett lågvattenmärke… Då syftar jag verkligen inte på bokningarna eller det dåliga vädret utan enbart på min egen förslappning. Något trött och sleepdeprived efter tidigare kvällar kom jag upp lite väl sent… Sen drog jag till Rubinen för att träffa Max Peezay en stund.

Slutade med 28 minuters inspelat prat på min bandare. Han bad till och med om ursäkt för att han pratade så mycket, varpå jag skrattade och svarade att han snarare är varje journalists dröm! Han hade svar på det mesta och hade väl fått allt det engagemang och bra svar som Crookers verkade glömt i Milano… Fint var det, intervjun kommer upp här inom kort!

Sen dog jag i soffan ihop med Sanna och spenderade några timmar njutandes av Chuck Bass och rosévin med regnet smattrandes mot rutorna innan vi åkte tillbaka in till området för att se Basement Jaxx. Spelningen gav mig faktiskt inte så mycket. Gillar mycket de gjort men blev inte speciellt imponerad. Det var i alla fall klart att det var kvinnorna på scen som var behållningen. Sög åt mig lite av deras energi, tog med den till en stunds ölhäng i den sköna vipen, för att sedan peppa sönder till Lily Allen.

Lily Allen 1

Lily Allen

Fantastiska Lily, hon gjorde väl ingen besviken? Blev ett onödigt fokuserande på flickans bröstvårtor dock. Jag tyckte bara det var vackert. Som att Lily bryr sig. Hon skulle lika gärna kunna gått naken på scenen. En av många sidor jag gillar med henne. Synd att hon inte gjorde några intervjuer. Hade så mycket jag velat prata med henne om. Men, men. Nästa gång. Kolla hur hon var här:

Konserten blev en fin avslutning. Efter covern på Womanizer som jag lyssnat sönder senaste tiden sprang jag lyckligt bort till Annedalskyrkan för (vad jag tänkt mig skulle bli) en värdig avslutning på WOW: First Aid Kit och Final Fantasy. Men kön var utöver Guds hjälp så det blev en ganska tidig afton. Men måste ju faktiskt instämma delvis i folks klagan över det här med klubbspelningarna. Det är bra synd att man inte ska ha möjligheten att se allt man vill på grund av att konserterna ges på ställen som bara tar några hundra… suck Men kanske kritiken kommer användas till en förbättring till nästa år! Fint var det i alla fall.

Lämna en kommentar

Filed under Intervjuer, Musique

Kommentera

