Ich bin ein berliner

Sitter i ett fönster, försöker desperat hålla mig kvar i ett trådlöst nätverk tillräckligt länge för att kunna kolla mailen och skriva ett inlägg. Njuter av att titta ut över trötta Friedrichshain som ännu inte riktigt kommit upp på benen. Blev inte mycket av utgång igår då vi var något förstörda, men det gör att det blir desto mer intensivt i afton istället. Planen kvarstår. Dice Club ska invigas. Därefter Berghain som en extremt värdig efterföljare, morgonen kommer fortsätta på Bar 25 och avslutas på Funkpark. Ungefär så ser det ut. När kommer en liknande plan bli verklighet i Sverige?

Men gårdagen gick inte till spillo. Utnyttjades faktiskt fullt ut av ett besök på Yellow sunshine. Vegetarisk/vegan-burgareställe. Jag vet inte om jag vågar säga att det är den godaste burgare jag ätit i mitt liv. Men det är inte långt ifrån! Underbart, billigt och fett. Dessutom gjorde jag något som för mig är enormt. Jag klippte för första gången av mig mitt hår. Galet var det, men vackert blev det. Johanna är en liten pärla. Ska fira henne och hennes talang i natt.

För er som inte är Berlin, utan kanske snarare sitter i en trist stad utan varken sol, vackra klubbar eller konstgjord lycka, så föreslår jag en titt på denna. Den kommer stråla till i den trista vardagen för en kort stund. Jag må vara ute efter att tipsa om bra musik här. Låt oss säga att detta är för bra för att missa.

1 kommentar

Filed under Klubb, Musique

One response to “Ich bin ein berliner

  1. Åh, du vågade! Bildbevis snarast tack!

Kommentera

