I ♥ Electro

i love electro Tänkte återuppliva min gamla kärlek till electro ikväll. Tidigare klubben Dödselectro (numera I ♥ Electro) som huserade på Storan, har nu flyttat till Stars ‘n’ bars. Vet inte riktigt hur jag ställa mig inför valet av lokal men det får gå.

Idag blir jag också väldigt Lundanostalgisk. Minns vårt gamla radioprogram Electron. Startade när den franska electrovågen som bäst sköljde över oss. En tid då det var så himla hippt att leta efter senaste remixarna av Boyznoize, Kavinsky och Bloody Beatroots. Bokade Beens kommer nog leva upp alldeles strålande till detta ikväll. Efter detta blir det svartklubbs-flexande i skogen. En fin Göteborgsnatt tänker jag.

blackoutMen nostalgin finner inga gränser idag! Skulle du vara i Skåne måste jag även tipsa om klubbar i Lund. Ja du hörde rätt, Lund och inte Malmö. Det är ju underbart att se att klubben vi startade fortfarande lever kvar! Blackout har terminspremiär wiii Spelar gör Mamma & Pappa. Man skulle vilja tro att namnet ger en naturlig Göteborgsanknytning, men nej det är stockholmare vi talar om.

Känner man för lite tyngre dansmusik kan jag även tipsa om DRKRM. Ett så kallat klubb-i-klubb-koncept. DRKRM spelar modernt, elektroniskt och trivsamt i T-gången när Klubb MAD huserar inne på stora dansgolvet. Kan bli jävligt bra, jag litar på Manne som håller i trådarna. Jag har själv fantastiskt trevliga minnen av de mörka, tyska originalrummen så jag stödjer konceptet till fullo😉

Jag förpeppar själv till gamla Electron-hits. Lägger upp lite länkar till fina melodier som dessvärre inte går att nå på Spotify. Enjoy!

Denna finns tack å lov på Spotify men detta är en så underbar video att den platsar ändå. Återupplivar gamla minnen från spelningen på Discobedience för några år sedan. Lövely. Får mitt hjärta att skrika efter New Rave igen.

ps. Skulle jag vara en person som droppa citat skulle jag idag citera Felix Cartal. ”I never liked music until I heard my own”. ds.

4 kommentarer

Filed under Klubb, Musikvideo, Musique

4 responses to “I ♥ Electro

  1. Ozzy - ostigt värre!

    Those memories, those memories!

    • micksa

      hahaha jag vet! Jag kan ibland drömma mig bort och tänka på hur vi satt där i studion och myste till de elektroniska toner som svävade runt oss. Så himla fint var det🙂

  2. I love Electro var över alla förväntningar.
    Grabbarna kan.

    http://hmwl.org/?p=1750

    • micksa

      möjligt att jag drog för tidigt, tyckte det va lite dåligt drag tyvärr, sjukt bra musik dock!

      Har herr Esser lämnat Malmö för Göteborg, nej det kan väl inte vara möjligt?

Kommentera

