Ny musik v. 37

Lite lugnare nu när vi börjat bygga upp en rotationslista igen från scratch förra veckan. Men jag tror att jag är ännu mer peppad över att presentera denna veckans låtar.

Nytt med följande:
v. 37 – The Juan Maclean – Happy house*
v. 37 – Arctic monkeys – Pretty visitors*
v. 37 – Animal kingdom – Tin man*
v. 37 – La Roux – Bulletproof*
v. 37 – The sweet serenades ft. Karolina Komstedt – Die young*
v. 37 – UFTD feat. Ram di dam – A play of nonsence*
v. 37 – Jamie T – Chaka Demus*

Lyssna på Spotify-spellistan här!

Stjärna i kanten
Wild beasts (album)
Denna veckan blev det inga protester alls. Jag satt seriöst snarare vid stunder lamslagen och lyssnade. Möjligt att min mun öppnades lite diskret och jag fastnade i en dum, dreglande position. Strunt samma, det var det värt. Det var helt jävla fantastiska Wild beasts som fick mig att tappa mig själv för en stund.

Lugnt, varvas med driv. Ljus, skör Anthony-falsett varvas med hetsiga riff och pling-plong. Lite samma teatraliska känsla som jag fick när jag lyssnade på Empire of the sun första gången. Jag är förälskad direkt. Jag drabbas aldrig av kärlek vid första ögonkastet i ”vanliga” livet, men i musikens värld händer det som tur är lite då och då.

Här kan du kolla in den sköna undervattensmusikvideon till en av låtarna vi inte lagt upp: ”Hooting & Howling”. Men kolla Spotifylistan ovan för att lyssna mer på dom. Du kommer inte ångra det tipset, de är redan hypelihypade i hemlandet. Min favorit (än så länge…) är We still got the taste dancin’ on our tongues. Från och med drivet efter drygt en minut blir det sagolikt.

Uniforms for the dedicated
Mina känslor för Wild beasts har väl gjorts ganska tydliga nu. Men vill också strö lite extra stjärnor över UFTD och Ram di dam och låten A play of nonsence.

Det är ett mycket intressant projekt det här; UFTD, eller Uniforms for the dedicated då. En grupp människor från olika konstnärliga, kreativa inriktningar som samlas på en plats. Säljer sköna killkläder på hemsidan och man kan också ladda ner låtar från sommarprojekts-EP:n: Sound effects, de gjort tillsammans med bland andra The Touch och Adrian Lux.

Tror de här nya konstnärskonstellationerna kommer växa sig allt större i framtiden. Pratade en del med Max Peezay också på WOW. På senaste skivan har han samarbetat med en kille som illustrerat bilder till varje låt, vilket sammanställts till en bok som tillhör skivan. Sjukt kul och kreativt. Mer sånt i framtiden!

2 kommentarer

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

2 responses to “Ny musik v. 37

  1. Helene

    Tack för att du delar med dig av förälskelsen – den har spridit sig från min öron ut i resten av min kropp också! Underbara Wild Beasts. Bara underbara…

    • micksa

      åh men vad glad jag blir! Det är ju precis det som är meningen. Jag kände mig desperat efter att få dela med mig av denna känsla till någon.

      Du har visat att det gick🙂

Kommentera

