Ny musik v.38

Förvånansvärt vad lite spännande som hade kommit in den här veckan. Kan va så att vi inte återhämtat oss från föregående galanta veckor och surt vill hålla kvar vid vår nuvarande rotationslista.

Nytt med följande:
v. 38 – Matt and Kim – Daylight
v. 38 – Delorean – Moonsoon
v. 38 – The xx – Islands
v. 38 – Elin Ruth Sigvardsson – Bang
v. 38 – Midaircondo – Silk silver and stone

Lyssna på Spotify-spellistan här!

Känner inte att det var något som fick mig att trilla av stolen denna vecka direkt, men alla låtar vi la upp är fina. Sammanfattningsvis en soft vecka med mycket pop och skönsång. Men jo i och för sig, en ganska drivig, cool låt är Moonsoon med Delorean. När jag gick igenom rotationen insåg jag att kanske 95 % av listan var band från USA, Storbritannien och Sverige. Skittrist egentligen, men nu äras listan i alla fall av ett spanskt tillägg.

Men en låt jag såhär i efterhand känner att vi missat är Stockholmsbandet O’spada med låten Time. Det är ju faktiskt en riktigt trevlig melodi. Eftersom jag insett det såhär lite i efterhand, lägger jag upp den här så kan du lyssna å se om du håller med mig🙂

Väldigt, väldigt syntigt. Soundet känns lite Chromeo, som jag älskar, och så lägg till en kvinnlig röst på det. Jag känner mest för att dansa lustigt till tonerna. Det måste vara ett gott tecken.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

