Fotograferande japaner och dansanta hockeyfrillor

Förberedelser innan folkanstormningen

Förberedelser innan folkanstormningen

Det va en hel del studenter där om vi säger så

Det va en hel del studenter där om vi säger så

Fibes oh Fibes! på scen, älskar-älskar handskarna

Fibes oh Fibes! på scen, älskarälskar handskarna

Hiphopglädje i lilla baren

Hiphopglädje i lilla baren

Jag blev minst sagt lite hetsig när jag på torsdagsmorgonen kollade på Västnytt och de meddelade att cirka 1500 studenter skulle fylla Trädgår’n på kvällen… Jag hade väl räknat med några hundra och levde naivt i tanken om att Trädgår’n väl inte är så himla stort ändå…

p e p p e n

p e p p e n

Blev ännu mer hetsig när vi anlände och de berättade att det bara hade kommit en 800-spelare, den andra var tydligen på vift. Sååå istället blev det en uråldrig Americanmixer som hackade och ena kanalen knappt hade nån bas. Ja buhu, stackars mig.

Men. Jag har ju en tendens att dramatisera i onödan, och med viss guidance per telefon (tack igen för den Patrick…) gick det rätt fint ändå. Har aldrig behövt beatmatcha på en sån spelare så jag blev lite hetsig. Tänkte för ett kort ögonblick: ”ska jag skita i det då och spela poplåtar nu igen”. Men det var ett kort ögonblick och jag ångrar inte att jag (snälla ursäkta mig för uttrycket) tog tjuren vid hornen.

Var i alla fall sjukt roligt! Massa trevliga bytisar som dansade glatt trots att klockan inte ens hann passera midnatt innan det var över. Imponerande. Fick inte en enda jobbig förfrågan heller utan det mesta var faktiskt låtar jag hade med mig. Underbart. Men i hiphop-baren kom den värsta request jag hört på länge: Bumbibjörnarna. Om det existerar en dj där ute som har det i sin case, ber jag en bön om att slippa höra denna människa spela.

Inspirerad, arbetar jag just nu på att utveckla min känsla för dubstep. Underbara La Roux låt In for the kill finns det ju ett gäng remixar på. Skönaste tycker jag definitivt är Skreams. Lyssna själv.

Men älskar om möjligt Bulletproof ännu mer. Brukar gilla Foamos remixar. Hans dubstepversion lyssnar du på nedan.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique, Sandra spelar skivor

Kommentera

