New Moon soundtrack – looking good!

Jag må va kulturellt underlägsen när det kommer till att hålla koll på/studera litteratur. Ja det vill säga jag har ju fortfarande inte läst Twilightböckerna. Fy skäms. Men jag ska.

Däremot kan jag hyfsat snabbt vara den som informerar om soundtracket som nu är sammanställt, och släpps den 20:e oktober. Ser fantastiskt fint ut. Läste en blogg precis där definitionen sattes som jag inte kan uttrycka bättre själv: verkar som att detta blir den nya Dark was the night. Helt korrekt. Indie/singer/songwriteruppradningen är väl genomtänkt.

New Moon Soundtrack:
01. Death Cab for Cutie – Meet Me on the Equinox
02. Band of Skulls – Friends
03. Thom Yorke – Hearing Damage
04. Lykke Li – Possibility
05. The Killers – A White Demon Love Song
06. Anya Marina – Satellite Heart
07. Muse – I Belong to You (New Moon Remix)
08. Bon Iver and St. Vincent – Rosyln
09. Black Rebel Motorcycle Club – Done All Wrong
10. Hurricane Bells – Monsters
11. Sea Wolf – The Violet Hour
12. OK Go – Shooting the Moon
13. Grizzly Bear – Slow Life
14. Editors – No Sound But the Wind
15. Alexandre Desplat – New Moon (The Meadow)

Själv känner jag mig mest peppad över samarbetet mellan Bon Iver och St. Vincent. Deras röster kan ju inte annat än att smälta samman till en härlig smet.

Okej ska inte höja soundtracket till skyarna innan jag hört lite fler låtar. Nya Death cablåten här var faktiskt inte alls nåt spännande. Ok peppen försvann visst lite nu… Men det kommer vara bra. Återkommer med fler låtar inom kort hoppas jag. Men lyssna på Deathcab och kolla på trailern så länge och längta.

Lämna en kommentar

Filed under Film, Musique

Kommentera

