Ny musik v.39

Musikvågen har återigen sköljt över oss med sjukt mycket nytt och jag trodde aldrig vi skulle få lämna studion idag. Men med en utökningen till gamla 50-låtarslistan blev det lite lättare att hantera.

Nytt med följande:
v. 39 – First Aid Kit – Hard believer
v. 39 – Bad Lieutenants – Sink or swim
v. 39 – Mumford & Sons – Little lion man
(se videon i inlägget 16:e september)
v. 39 – Kite – Looking for us
v. 39 – Mando Diao – The quarry
v. 39 – Julian Casablancas – 11th dimension
v. 39 – Michael Franti & Spearhead – Say Hey (I love you)
v. 39 – Devendra Banhart – Baby
v. 39 – Noisettes – Never forget you
v. 39 – Kings of convenience – Boat behind
v. 39 – Hockey – Song away
v. 39 – Joss Stone – Free Me
v. 39 – Julian Marley ft. Damian JR Gong Marley – Violence in the streets
v. 39 – Mofeta & Jerre – Bättre i Berlin
v. 39 – The very best ft. Ezra Koening – Warm heart of Africa

Lyssna på Spotify-spellistan här!

Stjärna i kanten
Julian Casablancas – 11th dimension
Blev positivt överraskad av Julian måste jag säga. Strokes känns ganska långt borta, men kvar är något nytt och spännande. Kolla in intervjun nedan. Hans första on-camera-intervju på tre år där han pratar om debuten som soloartist.

Kings of convenience – Boat behind
Kings of convenience är tillbaka och underbara som vanligt. Det norska, sköna lugnet finns där precis som man är van vid.

Kolla in deras myspace förresten, redan nu är en massa oktobersgig fullbokade. Jag förstår varför. Jag minns hur jag lyssnade sönder Riot on an empty street på plats i Oslo och kände den starka samhörigheten med pojkarna. Det är ju något med mig och manliga duos från Bergen har jag märkt… Och om nya skivan Declaration of independence innehåller några låtar i klass med Misread, vet jag vad jag kommer sätta på i mitt oktobersmörker.

Avslutningsvis. Vet inte om jag hissar eller dissar Victor och Jens, aka Mofeta & Jerre, med sin pubertala, skojsiga hip hop. Tror dock att du kommer få höra den här ett antal gånger på radion framöver. Och en sak har de rätt i. Det ÄR bättre i Berlin.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

