Bokmässa, Kornél och First Aid Kit

Bokmässan har visserligen hållit igång i två dar nu, men eftersom jag varit för lat för att jobba för en ackreditering, går jag istället dit imorgon med min kära mor och min svägerska. Mamma meddelade under middagen ikväll att hon främst är där för att insupa den här unika bokatmosfären, Emma är där för andra dagen och ska förutom att handla böcker, spana in kändisar.

Känns bra att jag idag fick ett verkligt syfte för besöket. Björn Hellberg satt tydligen där ensam och ingen ville att han skulle signera boken. ÅNGEST. Liknande situationer får mig att må då dåligt och jag känner ett inre tvång att då måste i alla fall jag gå fram. Även om jag egentligen inte alls vill läsa hans bok. Men Björn är en mysfarbror så mitt främsta syfte imorgon är att göra Björn glad. Jag fantiserar om att han kommer berätta rövarhistorier om han och Oldsberg…

Annars ska jag köpa Strages nya bok. Kanske leta reda på Linda Skugge och fråga något om den här sms-romanen som är på gång. Verkar mycket intressant. Även bokbranschen satsar på ny teknik. I like. En bok som alltså till en början publiceras fortlöpande, men i slutändan även som en bok. Spännande.

Kornel by night

Kornel by night

Lördagskvällen spenderas bäst enligt mitt tycke på den postdigitala festen på Röda sten. Tror absolut det blir bästa dansen under bokmässan till Kornél Kovacs. Har alltid haft verklig talang för att veta vad som går hem på ett dansgolv. Hans festligheter på Marie laveau brukar vara extremt fina.

Nä nu återgår jag till Mona Lisas smile. Jag önskade mig en fin slappar-film i present när jag åkte hem och svt valde att ge mig denna. En who’s who av duktiga, unga skådespelerskor. Faktiskt. Må definieras som en chick-flick, men det är faktiskt en riktigt bra film.

Avslutningsvis. Kolla in First Aid Kits nya video Hard Believer på deras hemsida. Så vacker, varm och okomplicerad. Precis som musiken.

Lämna en kommentar

Filed under Film, Klubb, Musique

Kommentera

