Bokmässefest!

Tokigt mycket folk. MYS!

Tokigt mycket folk. MYS!

Bokmässan blev en mycket positiv överraskning. Var lite rädd att såväl jag som mamman skulle bli trötta på den abnorma mängden människor och glida iväg och fika istället, men så blev inte fallet. Sjukt massa spännande böcker, personer och seminarium. Mamman blev till sig av alla kändisar och messade friskt och skvallrade om allt från Per Mobergs hunkiga framtoning till den ödmjuke, söte Skavlan.

Den religiösa biblotikarien aka mamman

Den religiösa biblotikarien aka mamman

Emma studerar svår, svår prosa från vintageavdelningen

Emma studerar svår, svår prosa från vintageavdelningen

Själv blev jag gladast över att studera Björn Ranelid. Otäckt brun som vanligt flängde han runt och det kändes som han var överallt – hela tiden. Jan Guillou föreläste sig varm i sin silverman och ”de där andra två som inte heter Lasse” från Triple n touch hängde i V-sektionen och käkade mat med ett gäng skolflickor. Skulle vara kul att låta det stå osagt för det låter sjukt kinky, men tippar på att det var nån form av körframträdande de hade innan jag kom🙂

Köpte Strages bok och bad han signera den med det bästa citatet han nånsin fått. Tydligen en klurig fråga då han fick tänka mycket och länge. Bläddra fram och tillbaka i boken och signera en bok mellan. Tillslut blev det: Fashion-attitude-fuck-you-bitch-gay. När jag gick sa han att han antagligen skulle komma på något klockrent så fort jag gick. Hahaha mycket troligt.

Björn på språng

Björn på språng

Strage pratar minnen

Strage pratar minnen

En samling av böcker & broschyrer jag fick med mig hem

En samling av böcker & broschyrer jag fick med mig hem

På kvällen blev det Röda sten som planerat. Var fint. Fråga Kornél vad han skulle spela under kvällen: ”Postdigitalt, postdigitalt, postdigitalt!”. Vet inte vad den definitionen egentligen innebär i musiktermer, men det var sjukt bra som vanligt. När han och kompanjonen Axel Boman spelade Swing bop blev jag hysterisk och blev tvungen att även ge lite fysisk glädje till herrarna. Underbart!

Dans dans dans

Dans dans dans

Kändes som det blev en oplanerad Madonnalook för kvällen

Kändes som det blev en oplanerad Madonnalook för kvällen

Sanna pose #134

Sanna pose #134

Detta måste ha varit Fontän som spela...

Detta måste ha varit Fontän som spela...

Sammantaget en strålande bokmässa med tillhörande fest. Trist att det är över faktiskt. Ska sörja detta med pizza och quiz på Kellys. Länge sen nu, börjar känna mig ringrostig. Förväntar mig minst en andraplats!

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique

Kommentera

