Ny musik v.40

Efter ett riktigt mysmöte med kaffe (och tillhörande mjölk för omväxlingens skull) och ballerina har vi nu ett gäng sköna låtar.

Nytt med följande:
v. 40 – Endiamonds – (When the night falls, Rejudge me, Suddenly I miss Havanna)
v. 40 – Anton Kristiansson – Lilla London
v. 40 – Lip service – Silent empire
v. 40 – Paperboys – Lonesome traveller
v. 40 – Mixtapes & cellmates – Soon
v. 40 – Drake feat. Kanye West – Forever

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten
Endiamonds
Det här va spännande. Nytt Göteborgsband som fortfarande är osignade, hur det nu kan vara möjligt! Tankarna förde oss i musikredaktionen till Air France. Drömskt, elektroniskt, poppigt. Eftersom bandet inte är signade som sagt och inte finns på Spotify (ännu) så har killarna gett mig tillåtelse att streama låtarna vi lagt upp här! Lyssna och dröm dig bort från det kalla, stormiga Sverige. Till en strand långt borta från kvantitativa innehållsanalyser och hostande, snörvlande människor. Det gör jag i alla fall.

Rejudge me

Suddenly I miss Havanna

When the night falls

Paperboys – Lonesome traveller
Missa inte heller norska hip hopkillarna i Paperboys. Minns dem från min tid i Oslo som coola killarna. De låg på norska VG-listan en massa veckor i somras så nu är det på tiden att de sprider lite bra hip-hop i Sverige med. Glad låt med en helt fantastisk kör. Videon är väldigt fin så du måste spana in den också. Hip hop har aldrig mött en storslagen kör med westerngitarrer på ett finare sätt haha

2 kommentarer

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

2 responses to “Ny musik v.40

  1. Jag har blivit lite beroende av den här listan. Trots att jag aldrig lyssnar på kanalen🙂

    Nästa gång vill jag se Name The Pet – American Boys: http://open.spotify.com/album/2zd0C3vMeylsXfIUgii2f1 i listan. Snälla.

  2. haha det gör mig ju bara jätteglad detta nyfunna beroende of yours.

    Har spelat Get on the bus tidigare, men kände inte lika starkt för American boys asså… Men ok jag ska ge den en andra chans, går in och lyssnar igen🙂

Kommentera

