Ny musik v.41

Det var ganska tomt i inboxen denna vecka, men de låtar som fanns glänste med sin närvaro.

Nytt med följande:
v. 41 – Au revoir Simone – Another likely story
v. 41 – Brendan Benson – Garbage day
v. 41 – Kent – Töntarna
v. 41 – Fever ray – Seven
v. 41 – Maskinen feat. Marina Gasolina – Dansa med vapen
v. 41 – Röyksopp feat. Karin Dreijer – This must be it
v. 41 – Miike Snow – Black & Blue

Lyssna på Spotifylistan här!

Ganska många av låtarna har jag personligen halvt redan lyssnat sönder, men om du missat till exempel den nya Miike Snowsingeln eller Au revoir Simonelåten så lyssna lyssna! Denna veckan hade jag turen att hitta samtliga låtar på Spotify så kolla listan! Kan varken hylla eller sänka någon låt för jag gillar samtliga.

Karin Dreijer goes skeleton

Karin Dreijer goes skeleton

Kul med ny låt från Maskinen. Minns med varm nostalgi i hjärtat hur diskussionerna gick på Radio AF:s musikredaktion när vi stod lite i valet och kvalet mellan att lägga upp Alla som inte dansar…. Första livstecknet från de då väldigt anonyma killarna som väl lät lite som Afasi tänkte vi, eller? Beslöt i alla fall oss för att vi va tvugna att lägga upp denna extremt catchiga låt. Så visst blev det så – och jävlar vad rätt vi fick. Har alltid gillat pojkarna och samarbetet med miss Gasolina känns klockrent.

Sen går det inte att neka till att jag fortfarande har en speciellt relation till Kent och givetvis pirrar det lite extra när jag ser en ny singel från just dem… Säg vad du vill, det är väl minst sagt inte ansett så hippt att gilla Kent. Snarare sett som Guilty pleasuremusique för många, men skit samma. 747 och Utan dina andetag är bara några av mina gymnasie-kärleks-låtar som satt tydliga spår i mitt hjärta så jag fortsätter romantisera bandet för mig själv. Men – det är definitivt inte det bästa de gjort. Undrar om Isola någonsin kan trilla ner från toppen av min best-of-Kent, men den är i alla fall rätt bra. Och var inte rädda, speciellt nyskapande är det inte – visst hör vi att det e Kent. Men – återigen… fast omvänt – det är dock lite mer elektroniska inslag än vanligt och det gillar jag.

Annars är det en vecka i Karin Dreijers tecken. Vi spelar Seven som är fjärde singeln från albumet som fått väldans fin kritik. I kombination med hennes magnifika laserturné lite överallt har hon bara vuxit sig större i mina och många andras ögon antar jag. Hennes övermäktiga uppenbarelse får mig att bli lika nervös som imponerad. Inte blir det lättare när hon sjunger ihop med mina norske elskede gutter i Röyksopp heller. This must be it är helt fantastisk med ett driv genom hela låten som gör att jag måste lyssna om och om igen för att inte tappa känslan.

Veckans bästa videos andas miss Dreijer
Kolla in Karins purfärska video till Seven här! Beskrivning: Ladugårdens ålderdom möter den glamourösa elektronikan.

Kolla in videon till This must be it nedan. Beskrivning: stenåldern goes husvagn.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

