New York, New York

New York skyline 2006

New York skyline 2006

Först och främst. Tack. Till alla fina vänner och bekanta som undrat och undrat över hur det gått. Jag har verkligen uppskattat omtanken för jag har varit så fruktansvärt förvirrad. Haft ont i magen och funderat över om det faktiskt vore dumt att ta ett jobb nu när jag faktiskt har drygt ett år kvar å plugga – och jag skulle gå miste om att få åka till NYC… Men samtidigt. Det är P3. Jobbet kommer vara fantastiskt kul och det kommer vara något jag faktiskt redan kan ganska bra.

Så det har varit mycket om och men. Men det hela löste sig väl egentligen ganska bra då jag inte fick jobbet. Vad som kändes fint ändå var att vi tydligen bara var två som stått kvar i slutändan. Och tjejen som fick det hade varit mer inriktad mot hip hop/r’n’b så jag tror faktiskt att de gjorde helt rätt val. Jag får väl ändå definieras som mer av en pop-electro-techno-indie-tjo-tjej? Så en kram till flickan som antagligen är världens gladaste Din-Gata-tjej just nu!

P3 får vänta. I alla fall till sommaren🙂 Fokus inriktas nu helhjärtat på NYC! Jag tänker peppa sönder alla i min närhet med favoritlåtar om stan tills vi åker om några veckor.

frihetsgudinnan central park NYC_view subway nyc_bild glam imagine mat_moby bigwomen cab-ride

Det har gjorts oändliga låtar om New York. Inte så lustigt kanske då det kan vara världens bästa stad. MEN. Jag instämmer med LCD Soundsystem.

New York I love you, but you’re bringing me down.

Varför? Egen personlig definition: man mår alldeles för dåligt när man inte är där. Oändliga filmer och tv-serier ger mig magont när jag påminns om vad man går miste om. Ibland svider det som salt i såret när man ser de vackra vyerna över Central Park.

Har därför gjort en Spotifylista. Låtarna rör NYC på lite olika sätt. Varierande från bara en stark kärlek till staden, till det faktum att detta är staden där Nirvanas Unpluggedskiva spelades in. Enjoy.

Lyssna på Spotifylistan här!

Denna platsa inte riktigt ihop med de andra låtarna. Men vill tydligt poängtera att även dansmusikens storheter fascineras av andra städer än Berlin och Ibiza.

6 kommentarer

Filed under Musique, Spotifylistor

6 responses to “New York, New York

  1. Hanni

    du är så grym, Sandri! EN av TVÅ kvar…
    Fin lista. Manhattan med Kings of leon får min mage att slå runt. Ah!

    • Hanni, du är allt bra fin du🙂 Ja den är underbar. Calebs röst skär på nåt sätt i hjärtat, du har ack så rätt. Men när det skär för mycket kan man byta till Joni istället.

      Don’t it always seem to go that you don’t know what you’ve got til it’s gone

  2. Jisses, jag är inte lite avundsjuk! Åh, vad fint du kommer ha det! Och såklar så kan jag inte hålla mig från att tipsa om grejer som jag gillat med den dära stan.

    Halloween Critical Mass. Tusentals cyklister som fick hela Broadway att stanna. Vet inte hur stort det är nu, men antagligen värt att kolla in:
    http://times-up.org/calendar/detail.php?calendarid=2274

    Beacons closet. Kanske världens bästa second hand affär. Allt second är så jäkla dyrt i NYC annars, men där var det helt klart prisvärt, gigantisk och fantastiskt.
    http://www.beaconscloset.com/

    S’nice. Älskade saknade café. Ta en bagel och tänk på bror din.
    http://nymag.com/listings/restaurant/snice/

    The Gutter. Tokslitet och ascharmigt bowlingställe i Brooklyn.
    http://thegutterbrooklyn.com/

    Äta måste du göra på Gobo, Wild Ginger, Kate´s Joint, Vegetarians Paradise osv osv.

    Åh. Och så ska du köpa något fint till mig, du får pengar och fria händer!

    • haha lite stress över allt du vill att vi ska hinna men jag ska försöka mitt bästa. Har ju redan klarat av sightseeingen så det ska nog gå att ordna😉

      Tack för alla finfina tipsen!

  3. David W

    Hahaha!!! Ja har osså bott på de hostelet =) Riktigt fin o mysig innergård!!! Tråkigt me jobbet men du fick de nästan innan du var klar me utbildningen =) Du e grym Sandra!!!

    • det var underbart. Lite sunkigt, men väldigt fint häng. Åt många nudelpaket och bagels på den innergården🙂

      Tack fina du. Blev jätteglad av ditt inlägg!

Kommentera

