Ny musik v.43

Vi var så trötta så trötta på musikredaktionen idag. Inte gick arbetsprocessen snabbare heller då vi var några man kort. Kalle bryggde sitt abnormt starka superkaffe och blev inte direkt mindre stissig av det i kombination med en tom mage. Jag skrattade åt spektaklet i min sömnbristsförvirring samtidigt som Christer (som led minst av hunger och sömnbrist) underhöll oss med historier om mister Reinfeldt som han intervjuat tidigare under dagen.

Mycket intressant att Christer på bara två minuter fick lära sig bland annat att mister stadsminister inte har Spotify – men – en förkärlek till Magnus Uggla.

Nytt med följande:
Album
The pains of being pure at heart – Higher than the stars (Higher than the stars, 103, Falling over)
Singlar
We were promised jetpacks – Ships with holes will sink
Hellsongs – The evil that men do
Brakes – Worry about it later

Lyssna på Spotifylistan här!

Veckan med fyndiga titlar

We were promised jetpacks – Ships with holes will sink
Att detta är bland de fyndigaste bandnamnen jag nånsin sett har jag säkert nämnt tidigare. Jag blev så glad så glad när jag såg att en ny singel anlänt. Blev otroligt fascinerad av skottarna i och med första singeln Quiet little voices. Ett litet mästerligt rockverk som du kan lyssna på nedan.

Nya singeln är inte riktigt lika bra, men definitivt värd att lyssna på! Detta är en softare version. Med endast en xylofon och gitarr i en hamn. MYS.

Ships with holes will sink

Quiet little voices

The pains of being pure at heart – Higher than the stars
Här får jag nog tillfälligt ta tillbaka påståendet om fyndiga titlar… När jag skrev ner låttiteln blev jag lite störd. Klysha svävar i luften här. Hmm.

Skit samma. Bandnamnet är trots allt strålande och melodin likaså. Andas 80-tal och tonårsångest. Njut och minns. Det är ungt, drömskt och som sagt lite ångestfyllt amerikanskt. Från Brooklyn är dem. Hallå ja. Kommer om några veckor. Hoppas på en spelning då ahhh

Higher than the stars

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor, Youtube

Kommentera

