Hyllning: Where the wild things are, Spike Jonze & Arcade fire

Det var en solig sommareftermiddag i Västervik. Familjen Mickelsson gick på stadens biograf för att se den nya Harry Potter. Men redan innan filmen börjat kom en överraskning. Trailern för Where the wild things are. Filmatiseringen av en tydligen väldigt populär barnbok. Ska jag skämmas för att jag aldrig hört talas om den?

Jag har glömt bort det lite måste jag erkänna, även om jag sa till mig själv att jag skulle kolla upp det så fort jag kom hem, då både jag, Henrik och Emma log stora indie-leenden när trailern var slut.

Varför denna lilla barnfilm kommer vara så bra

1. Vilken film som helst som har en trailer som ackompanjeras av Wake up med Arcade fire måste vara grym.

2. Soundtracket till filmen har gjorts av ingen mindre än Yeah Yeah Yeahs-Karen O. Så samtliga låtar är skrivna/utförda av Karen O & the kids. Att det just är Karen O som gör detta kan dessutom få symbolisera att det går att vara vän med sitt ex. Fint🙂 Det talas även om att Karen O ska inleda ett soloprojekt så kanske är detta starten på detta?

3. Spike Jonze har regisserat, och förutom strålande filmen Being John Malkovich har ju faktiskt herrn även regisserat Praise you OCH Weapon of choice by Fat boy slim.

Det får räcka så. Denna kombination av fantastiskt duktiga människor bör inte kunna gå fel. Men visst. Jag kanske får äta upp denna hyllningsceremoni senare när jag sett filmen och besviken får säga att musiken var det enda som fanns där. Men det tar vi då. Just nu tänker jag leva i förhoppningen om att den kommer förgylla mitt liv.

Hyllning

5 kommentarer

Filed under Film, Musikvideo, Musique, Youtube

5 responses to “Hyllning: Where the wild things are, Spike Jonze & Arcade fire

  1. henrik

    Glöm inte den här:

  2. ohh läste den när jag var liten fina bilder och fantasivärld. Filmen verkar kunna göra den rättvisa, ska vi gå och se? kidnappa en unge och leda in den/det på rätt spår i livet?

  3. Sandra Loftenius

    Ja vet, längtar ihjäl mig!

    Haha, jag såg oxå trailen i viken innan Harry Potter. Nu är det bara 21 dagar kvar! wiiiiiii

  4. Helene

    Åh, oh, ja – HEAVEN är en stor favorit just nu! Kul att få se vidoen. Och den hära filmen, blev helt överförtjust och kanske vill spendera den biocheck jag nyss fick på den. Blir övertygad om att den är lika fin som all denna musik. Magisk. Bra tips – tack!

Kommentera

