Den hatade fluglåten

Jag har alltid haft en smärre rädsla för de flesta insekter med vingar. Getingar är hyfsat accepterat att va lite smårädd för då det faktiskt gör ganska ont att bli stucken, men jag tog ett steg längre då jag länge även var rädd för flugor.

Förklaring. I barndomshuset på Laxgatan hade vi en stor vind. Varje gång man öppnade vindsluckan kom det alltid ner en mindre svärm av flugor. Någon (storebror?) inbillade mig att det var mördarflugor så jag flydde alltid så fort det skulle göras ett besök där uppe.

DJ Antoine har valt att göra en låt om flugan. Jag hör rädslan i hans röst då han förbannar sig över flugan. Så varför var han tvungen att göra en låt om detta värdelösa djur och sampla detta förbannade ljud (som btw låter mer som en geting?). Jag hatar flugor. Och nu även DJ Antoine.

Kolla in hans hemsida så kan även du som av någon lustig anledning uppskattar flugor och tycker att låten nästan är lite catchy, ändra åsikt då du ser hans profilering som stålmannen…

1 kommentar

Filed under Hat, Musique

One response to “Den hatade fluglåten

  1. Emelie

    favoritflicka! såhär i halloweentider tycker jag, om du inte redan hört den, ska lyssna på ghosts med ladytron! tror du gillart. ses snart and its gonna be lovely. NY!!!

Kommentera

