Them crooked vultures a.k.a. super-rock-gruppen

Jag råkade precis springa på ett mycket spännande samarbete. De kallar sig Them crooked vultures och tippar på att ni känner igen bandmedlemmarna.

På sång/gitarr: Queens of the Stone Age’s Josh Homme
Bakom trummorna: Nirvana/Foo Fighters Dave Grohl
På bas: Led Zeppelin’s John Paul Jones

Tydligen har herrarna samarbetat sen 2005, men det är inte förrän i år som något officiellt kommit ut, och nu släpps debutskivan 17:e november i North America. Soundet går minst sagt att härleda till deras tidigare gruppkonstellationer kan man väl säga. Det är rock. Såklart.

Skulle vilja erbjuda något med bättre ljudkvalitet, men inte ens på
Myspace finns en låt redo än, bara kortare studioklipp. Secret secret. Kolla in lite exempel från deras hemliga gästspelningar på olika festivalen under sommaren och ett studioklipp. Publiken är helt crazy.

Nog med rock. Nu ska jag raka huvet på Henke. Sen ska han raka delar av mitt. Mycket intressant. Känns i och för sig rätt rock-n-roll bara det haha

Studera de tre komponenterna: sång, trummor och bas. Detta borde väl kunna bli något utav en super-duper-grupp, eller?

Rösten

Trummorna

Basen

4 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique, Youtube

4 responses to “Them crooked vultures a.k.a. super-rock-gruppen

  1. Anden

    Hoppas inte du kör en sån feg tjejrakning på sidorna med munstycket på, utan en riktig rakning utan munstycke över hela huvudet…..

    • hahaha flåt jag fega. Största munstycket på.

      Men till mitt försvar bör tilläggas att det bara finns en tjej som är het i rakat huvud och hon heter Natalie Portman.

  2. bro

    Nu är ju inte jag den som vill lägga mig i, och absolut inte när det handlar om trummisar på youtube. MEN, jag gör ett undantag. Det här är den riktiga anledningen till att det är Dave Grohl som får trummorna och inte standardtrummisen i QOTSA. Spola gärna till 02:56 för vidare övertalning om det skulle behövas.

Kommentera

