Malmöweekend

Tog bussen ner till Malmö igår eftermiddag. Trevligt trevligt att vara tillbaka i södern, men lite synd att behöva lämna all Halloweenpepp som Göteborg stod för i helgen. Kolla in Ladyfestbloggen så kan du se vad jag och Hannah har tipsat om som du kan göra i helgen om du är kvar i götet. Motsägelsefullt råka ju både Hannah och jag lämna staden just denna helg men men🙂

Vad har Skåne att erbjuda då? Jag skulle vilja säga att det faktiskt – för en gång skull är ett rätt dåligt val att besöka Malmö. Halloween tycks inte firas vilket jag i och för sig enbart är tacksam för. Men inget som intresserar mig på vare sig Inkonst eller Babel, så det lutar åt att åka tillbaka till gamla Lund för äkta studentfäst. Roooligt.

Annars är nog Köpenhamn ledande i helgen.

Käraste Sofie ringde och peppade på att Sensation White kom till Köpenhamn i helgen. Jag är kluven. Vill åka nån gång även om jag inte tror att stämningen riktigt är vad jag personligen föredrar med helrör och bakåtslickade män, men det kommer nog vara bra drag.

Biljetterna är dock största orsaken till tveksamhet. Går på cirkus 800 SEK. Lägg till resan och övriga expenses så är man en bit över 1000 SEK… Borde kanske sparas till NYC istället?

Men såklart. Gillar man dansmusik är det fint. Även om SW går mer åt kommersiell house vilket inte är min favorit del i det hela så kommer det vara en hel del bra sets. Axwell och Sebastian Ingrosso kör back2back vilket säkert blir bra. Men jag peppar personligen främst på Tocadisco. Så kanske. Kanske.

Omar-S Även i afton är det Copenhagen som står för den dansanta peppen. Omar S spelar på Under vand. Jag har dålig koll själv men Detroittechno at it’s best säger ryktet vilket låter trevligt. Under vand har helt undgått min kännedom. Möjligen för jag aldrig letar fest i Köpenhamn kanske? Men tycks boka grymma klubbkvällar, så kolla in deras hemsida. Dessutom är man ju i Köpenhamn alldeles för sällan så det känns som det är dags kanske?

Avslutningsvis. Satt och kollade på de mest sedda you-tubeklippen, och i mitt sökande efter dansanta ting, fastnade jag för dansanta fångar oväntat nog.
34 822 711 visningar

Men detta är kanske ännu roligare. Så jävla bra låt också. Leve Bonnie.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Ladyfest, Musique, Youtube

Kommentera

