Ny musik v.45

K103:s musikmöten tar plats under måndagar, men denna måndag valde jag att spendera på P3:s motsvarande musikmöte. En mycket angenäm visit där herr Dernulf tipsade om favorit-skivaffärer i NYC och herr Stenhag gav mig dagen till ära en rosa vinyl. (Bör tilläggas att det dessutom var Wild Beasts – L O V E L Y)

Nu var jag som ovan nämnt inte med igår och kommer inte heller vara så på tre veckor framöver, men visst litar jag på min musikgrupp🙂

Nytt med följande:
Album
Mika – (Rain, Blaim it on the girls, Good gone girl)

Singlar
Girls – Laura
Dufvan – It’s all right
Terry Lynn – Kingstonlogic (Angry mix)
The Confusions – I wont be sober when this is over
The Twang – Encoraging sign
Them crooked vultures – New Fang

Lyssna på Spotifylistan här!

The Confusions
Myspys akustisk version som sedan övergår i studioversionen. Skön låt. Du kommer gillat.

Them crooked vultures
Peppade för dem redan för typ två veckor sen. Nu är första singeln här. Det är bra. Jag är inte översköljd av beundran men bra är det. Sammansmältningen av Queens of the stoneage och Foo fighters är påtaglig, och till och med de softare gammelrocksinslagen finns där.

Dufvan
… eller Jonas som göteborgaren egentligen heter är tidigare känd på K103. Dessutom uppträdde han senast när klubb Väsen hade premiär på Jazzhuset. På tok för lite folk hade hunnit komma, vilket va synd för Jonas va bra. Lyssna mer på Dufvans myspace

Nu ska jag återgå till att lugna Emelies flygskräck och ta reda på exakt vart närmaste Starbucks ligger i förhållande till vårt boende.

Imorgon åker vi. 13:00. Flighter: UA9017, därefter UA8843. Varsågod mamma.

Och Sanna🙂

1 kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion

One response to “Ny musik v.45

  1. din roomie

    bra där sandra..alltid bra med flight nr.. hehe

Kommentera

