Välkommen till New York City – tips nummer ett

Då var man i staterna igen då och åh vad fint, underbart, härligt och skönt det känns. Har precis avslutat en delikat frukost med blåbärsbagels. Innan dess var jag ute och gick en långpromenad. Helt fantastiskt var det och jag blev tårögd bara av att strosa runt på gatorna fram och tillbaka. Tog en tripp från vårt lilla hus på 24th upp till 50th.

Vill bara förtydliga att i två veckor framöver blir det lite annorlunda blogging från min sida. Har blivit halvt tvingad att jag måååste blogga om NYC. Det kommer bli lite mindre musik, lite mer storstad. Hoppas du tycker det är kul att läsa ändå🙂 Eftersom jag älskar den här stan så mycket så ska jag försöka ge lite tips på fina saker att göra. Nummer ett kommer här:

Skippar den här kronologiska ordningen och går tillbaka till gårdagen. Lite pics och filmer från resan hit. Allt gick nästan läskigt enligt planerna. Planen kom som de skulle. Vi fick vegomaten precis som vi skulle (motsatt American airlineseffekt även kallat) och precis så mycket Baileys som vi ansåg att vi behövde.

NYC-flyg-dit NYC-resa-dit-1 NYC-2009 066

Vi anlände också till vårt Bed & Breakfast precis som vi skulle. Rummet är fint och frukosten GRYM. Att vi dessutom har trådlöst som är fungerande är ju nästan lite för bra för att vara sant. Det enda vi skulle kunna klaga på var det faktum att det var runt noll grader när vi skulle sova och fulla turister gick och sjöng New York New York i falsett när vi behövde sova bort jetlagen. Men. Eftersom att de är så söta här har vi idag fått en liten värmefläkt. Emelie kommer nu kunna sova utan tre filtar, en handduk samt vinterjacka över sig. Mys!

Allt flyter alltså på som en len Starbucks frappuchino. (Har förresten nu hittat närmaste Starbucks. 29th street. Hello everyday user that is me.) Gårdagens besök på Star-Ledger är inget undantag. Har redan hittat ett stammisställe i NJ också. Tänkte att jag redan idag ska gå in och be dom ge mig the usual, aka a small vanilla latte mmm

Men jag längtar till Starbucks. Förstås. Emelie har lovat mig ett besök idag.

I'll buy your house today! Cash!!! NYC-2009 081 NYC-2009 103 NYC-2009 121 NYC-2009 128

En strålande dansant afton utlovas
Idag är det clubbing som gäller. Ska möta upp med den allra bästa Maria som ska bli officiell guide till NYC:s klubbliv. Hon informerade precis om att Ida Engberg spelar i afton. Strålande, strålande. Därefter blir det The Bunker. Sjukt taggade är vi. Ja fy fan vad vi ska klubba.

thebunker idaengberg-nyc

Ida Engberg – well hello miss techno.

Daniel Bell – hallå herr minimal.

Lämna en kommentar

Filed under Kärlek, Klubb, Musique, Youtube

Kommentera

