Flea markets – NYC-tips nr fem

Vår New Yorkvistelse börjar närma sig sitt slut. Jag tänker inte försöka beskriva i ord hur trist det är. Tror att man kan se på mitt ansikte i videon nedan – som får vara det avslutande tipset från New York, sorgen och tomheten som ryms i att säga farväl.

Buhu stackars. Nu har jag sagt det. Det avslutande tipset handlar i alla fall om att gå på marknad.

Tycker du att marknader låter som en trivsam idé att fördriva tiden med under din New Yorkvistelse, så har du några tips här:

Vad: Hells Kitchen Flea Market
Var: West 39 St mellan 9th & 10th Ave
När: Lör-Sön
Varför: som ovan nämnt, fyllt med det mesta, med huvudfokus på vintagekläder. Mycket, mycket smycken. Blandade priser från några dollar upp till dyrare vintagesmycken. Öppet lör-sön.

Vad: GreenFlea Market – NYC:s största marknad
Var: Columbus Avenue mellan 76th & 77th Street
När: Söndagar (sedan några dagar tillbaka även öppet lördagar fram till julafton)
Varför: Manhattans största marknad med typ allt. Varning för just detta och möjlighet till mycket skit. Har en avdelning – Farmers market – med massa grönt och fint.

Vad: Brooklyn Flea
Var/När: Lör – Fort Greene – 176 Lafayette Ave.
Sön – Brooklyn bridge – 22 Water St.
Varför: enormt utbud av kläder, hantverk, smycken och mat. Dessutom får du hänga i mysBrooklyn. Bara det.

Vad: The Market NYC
Var: 268 Mulberry Street, mellan Houston & Prince Street
När: Lör-Sön
Varför: unga designers säljer sina grejer. Unikt, fint och hippt.

2 kommentarer

Filed under Resor, Youtube

2 responses to “Flea markets – NYC-tips nr fem

  1. Hej Sandra!
    Började följa din blogg för några dagar sedan och den är lovely! Du skriver bra och intressant.. Kanske lite över huvudet på mig på musikfronten, men då lär man sig nått nytt i stället! =)

    Kommer verkligen återgå till detta inlägg när jag så småningom åker till NYC, för jag gillar marknader! Så bra med var, när hur osv.

    H/Karin (vi läste stats ihop i Lund i nått skede.. =))

  2. klart jag minns dig Karin! Blev så himla glad av ditt inlägg. Alltid jättekul att få kommentarer, både bra och dåliga🙂

    Kul å läsa din blogg med. Din Halloweenutstyrsel var fan den bästa jag sett på länge haha

Kommentera

