Ny musik v.47

Senaste uppdateringen nånsin. Ledsen för det, men det har varit lite mycket på alla fronter denna vecka. Tyvärr väldigt lite av det nya denna vecka som faktiskt fanns på Spotify. Ska göra en insats och försöka få me det mesta till nästa vecka, och kan förhoppningsvis lägga upp en del för streaming i alla fall, så håll ut.

Nytt med följande:
Album
Robert Athill – Biding my time (A Sweet Time, I’ve Got This Love, We’re Gonna Get There)
Singlar
Hästpojken – Gitarrer & bas, trummor & hat
Universal Zoo – The Panda Song
La Roux – I’m Not Your Toy
Lorentz & M. Sakarias – Lever min dröm
Little Dragon – Looking Glass

Lyssna på Spotifylistan här!

Universal Zoo:s Amanda och Kristian

Universal Zoo:s Amanda och Kristian

Stjärna i kanten
Mycket Göteborgskinspirerat här med Little dragon Hästpojken och Universal Zoo. De två förstnämnda känner du säkerligen till sedan innan, men Universal Zoo är kanske inte lika självklart?

Består av (på sång) Kristian (Antilla var hans namn ;)) & Amanda, samt Lina (foto). The Panda song är underbar och ger mig lite julvibbar redan idag, men så sorglig att jag inte kan lyssna på den just nu. Men hoppas kunna ta den till mig snart.

Men som om detta inte skulle vara nog. Såhär står det på inledningen på hemsidan:

We are Universal Zoo. An independent charity orchestra singing majestic songs about animals. This is because we like animals. They are cute and we want them to live.

Ett band som förutom denna skönsång tillägnar låtarna åt sin vilja att låta djuren leva. Mitt djurättsligt aktiva hjärta bultar lite extra och jag tänker härmed prata om Universal Zoo till allt och alla. Om någon skulle behöva ytterligare övertygelse. Gå in på hemsidan och ladda ner Panda song. Läs lite mer om bandet och jag garanterar dig att du inte – inte – kan tycka om dem.

Jag motsätter mig endast en sak. Det må vara en petitess. Längst ner på sidan står:

frukt är godis och djur är kul

Näe. Frukt är inte godis. Jag blir alltid ganska gnällig när någon påstår detta. Det kommer alltid vara en lögn. Men jag tänker älska Universal Zoo ändå.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

