Julklappar med Endiamonds och Bear quartet

Kommer nu spendera närmaste juletiden i hemstaden Västervik. Med mycket begränsade musiktillgång har jag internet som enda källa och datorn som enda vän. Nej då. Har det faktiskt supermysigt med föräldrar, lussebullar, bil och total tystnad. Förutom praktik på Västervikstidningen ska mitt fokus läggas på datorn med tillhörande ljudkort med tillhörande Ableton live och äntligen ska produktionsskillzen kickas igång.

Sköna Göteborgsbandet Endiamonds är minst sagt precis så produktiva som jag önskar vara, så de får bli en inspirationskälla nu. På deras Myspace lägger de varje dag upp en ny låt. Trevligt julinitiativ.

Gå in på deras Myspace och lyssna

Fick också en liten jul-EP á la Bear Quartet – Carry your weight från Adrian recordings precis. Mixar från M.A. Numminen och VED, men det är Strange maps som vinner min uppmärksamhet.

Lyssna på Strange maps remixen här

Idag lyssnar jag annars enbart på Lykke Li på repeat. Oväntat skulle den säga som känner mig då jag aldrig varit ett direkt fan. Men Possibility från New Moonsoundtracket är ju alldeles underbart sorgsen.

Lämna en kommentar

Filed under Konsert, Musique, Tävling

Kommentera

