Motor möter T. Raumschmiere

Har sjukt ont i dag då jag klämde min vänstra hand något brutalt i en dörr. Allt på grund av stressen till kyrkan för en artikel. Som tur var tror jag att det i alla fall ledde till ett scoop så det kanske det var det värt, men just nu tycker jag mest synd om mig själv. Men lyckades trots smärtan i alla fall bli musikaliskt inspirerad av Micael efter hans twitterinlägg jag såg precis:

”You don’t like techno …well ain’t that a bitch” citat från bästa albumet i år, so far: Motor – Metal Machine

Ok jag håller inte med om att det är bästa albumet i år men det är en jevligt fin melodi. Denna önskar jag dansa till inom kort. Hittar tyvärr inget you-tubeklipp.

Håll till godo med spotify.

Vilka är Motor då? Albumet Metal Machine är släppt på Shitkatapult som släpper andra trivsamheter som T. Raumschmiere och Apparat. Vet inte hur jag ska lyckas definiera hur det låter, techno möter rock och electro i en skön blandning. Dansmusiksanpassad industrirock kanske? Shit the same. Albumtiteln är annars mycket talande.

Om du av någon olycklig anledning lyckats missa T. Raumschmieres Monster Truck Driver med tillhörande video får du en sista chans nedan.

2 kommentarer

Filed under Musique, Youtube

2 responses to “Motor möter T. Raumschmiere

  1. Omöjligt att inte tänka på Lou Reed här

  2. hahaha ja kopplingen känns minst sagt bekant😉

Kommentera

