Switch på Maria Am Ostbahnhof

Åh som jag har längtat. Sen de allra första programmen i Electron när vi först upptäckte honom. Switch, the Brucker, Solid Groove. Mannen har många alias. Det som kommer närmast sanningen är Dave Taylor.

Han har gjort ofantligt många remixar och precis som Crookers är det nog så jag föredrar honom. Men visst blev jag upprymd första gången jag hörde egenproducerade This is sick… åhh memories

Under Berlinveckan över nyår var han den första dj’n att hylla. Han spelade efter Boy-8-bit på Maria am Ostbahnhof. Kön var brutal kan man väl minst sagt säga, men då den faktiskt hade en förmåga att röra sig framåt stannade vi ändå kvar och jag är väldigt lycklig över att vi gjorde det🙂

Egentligen var det nog inte hans bästa set ever. Han safade med en hel del av sina hits. Körde sen till exempel Crookersmixen på Seven (som han spelar i klippet nedan) och Riverside som väl bör få igång vilken publik som helst.

Men jag stod hur som helst lyckligt fastklistrad hela setet. Hans övergång till dubstepen kändes också helt befogad även om jag fick en känsla av att de som va där inte riktigt va med på noterna.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique

Kommentera

