2010: Ny musik v.2

Nu är vi tillbaka efter jul och nyår. Det är väl minst sagt på tiden att K103: rotationslista uppdateras nu!

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
Isak – Följ ditt hjärta
Swedish for beginners – This city is not for me
Miss Li – Bourgeois
Elias & the Wizzkids – On the nights
Kasban – Saker som tar slut
Delphic – Doubt
The Berndt – Hurried feathers
The Soft pack – C’Mon
The Rural Alberta Advantage – Don’t haunt this place
Darker my love – Blue day
Panther Club – Cheap Tricks

Lyssna på Spotifylistan här! Fullkomligt uppdaterad, vilket var på tiden =)

Lite mycket herrar nu bara och extremt mycket indiepöp. Vart tog tjejbanden vägen egentligen? Men denna vecka är det som det är, hoppas på mer kvinnlig fägring nästa vecka. Men just nu peppar vi mest till följande.

Stjärna i kanten

The Soft pack
Christer introducerade pojkarna för oss. Visst gilla vi det. Sött, glatt, poppigt band som härstammar från underbara San Diego men som nu flyttat några mil norrut till LA.

Intressant/meningslös fakta om bandet. De hette från början ”The Muslims” men (kanske inte så oväntat?) det var en källa till massa onödiga, idiotkommentarer så de fick byta och då blev det Soft pack istället.

The Berndt

Ja bandnamn tycks vara ledordet den här veckan. En av The Berndts låtar heter: Leave our name alone. De stackars göteborgarna har tydligen fått en massa skit för sitt namn. Journalisterna har varit lite elaka, som vi så ofta är. Jag fattar. Men jag ska va snäll. Bandnamn har väldigt lite med musik å göra och jag dömde er faktiskt inte på grund av detta.

Men om jag ska vara helt ärlig fick vi nog lite förutfattade meningar när vi såg de käcka promobilderna, och tänkte att nu. Nu får vi lyssna på äkta Göteborgspop här i färgglad förpackning. Igen. Och visst var det också så. MEN. Vi gillade det! Det är färgrikt, glatt och positivt, inga konstigheter. Jag som trodde att jag va trött på den göteborgska indiepopen. Visade sig att jag hade fel =)

Panther Club
Jag börjar med att försvara mig. För några veckor sen la vi upp en låt med St Andreas där en vän till mig spelar. Nu lägger vi upp en låt med Panther Club där en annan manlig bekant spelar. Ja jag förstår vad du tänker. Hon lägger upp allt som vännerna spelar. Det är bara att snällt skicka in demon så sänds det på radion sen?

Men näjje. Nu är det återigen faktiskt inte så! Jag fick nys om Johans projekt och gick helt enkelt in och kollade deras Myspace. Och jag gillade vad jag hörde, och fick låtar av bandet. Och där var mitt försvarstal över.

Nog tjöt. Lyssna på Cheap tricks nedan istället. Drivig rock med en glad underton är min definition. Tänker lite åt the Killershållet när jag hör det jag. Very potential.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

