2010: Ny musik v.3

Så mycket att göra nu att våra musikmöten skjuts upp hela tiden. Min ursäkt just nu är i och för sig ganska bra. Ligger däckad i min säng för tredje dagen i rad efter att opererat bort visdomstanden from hell… bou

Har aldrig längtat efter att få tugga mer än nu. Men nästa vecka räknar jag med att kantarellsoppan i sugrör och de dryga 6000 mg’en om dan byts ut mot bulgursallad igen.

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
Johnossi – What’s the point
Staygold – Backseat feat. Spankrock, Lady Tigra och Damien Adore
Teddybears – Rocket scientist
Timo Räisänen – Numbers
El Perro del Mar – Change of heart (Rakamonie remix)
Egoboy – Stuck on you
Tingsek feat. Pauline – Six years

Lyssna på Spotifylistan här!

Det blir en vecka med post-P3-GULD-pepp. Det har ju diskuteras väldigt mycket efteråt kring könsfördelningen. Inte så konstigt då den sög fatalt. Det är sorgligt att se så få kvinnor nominerad när det finns så enormt mycket kompetens i Sverige. Läs mer om bristen på kvinnliga artister på Ladybloggen.

Förutom frustration över att endast en kvinna mottog ett pris vid galan tycker jag också att det borde ändras lite. Jag tycker nog egentligen att det enbart borde vara en jury som väljer vilka som ska nomineras och vinna.

Men det jag allra mest önskar inför framtida galor. Det är till en början att slippa se Lars Winnerbäck ta hem två kategorier. Men framförallt. Jag vill aldrig mer tvingas se honom avsluta genom att inte spela en. Inte två. Utan TRE låtar. Det var en Lassehyllning utan dess like som gjorde att jag istället fokuserade min energi på att skicka upprörda sms till var och varannan.

Stjärna i kanten

Staygold
Ett av de bästa uppträdandena på galan. Duon som består av Måns och Carli, som tidigare gick under namnet Savage skulls. Oj oj jag blev så lycklig när jag insåg att det var just dem för jag lyssnade på redigt många mixar med dem under electrovågen =)

Men det hade hur som helst gått rykten fram och tillbaka innan vem just gästande Damien Adore skulle vara. Efter att under förminglet skådat sångaren Andrew Wyatt i Miike Snow var vi lite inne på honom. Men så fel vi hade. Visade sig att det var Salem al Fakir. Men han passade ju perfekt in.

Som om det inte vore nog så dök ju Robyn upp i slutet och spred stjärnglans bara av några rader och lite tryckardans. Men det va så fint så. Men tror ändå att de kvinnliga favoriterna för kvällen var de två dansarna som tokdansa i mitten av scenen under framträdandet. De var även extremt dansanta på efterfesten sen i glittrande klänningar. Tjuuusigt!

El Perro del Mar
Fortsätter i Robyns tecken. Detta är hennes första remix. Läs mer om/lyssna på den här. Men måste få ändra mig lite efter att lyssnat på den ett antal gånger. Den allra tydligaste influensen är ju inte Röyksopp som jag skrev tidigare. Hur kunde jag missa? Det osar, doftar, smakar Kleerup!

Nu ska jag inte ta ifrån Robyn något genom att säga att hennes produktion låter som någon annan, men influenserna. De är från Andreas tror jag =)

Egoboy
Ett gäng Stockholmare som spelar pop, och härmed släpper sin debutsingel. Lite småsöt video med massa glada svenskar som dansar runt. Nästan lite väl klämkäckt men det är ändå rätt fint och jag längtar extremt mycket efter värmen nu…

Kolla in mer om Egoboy på deras Myspace.

5 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

5 responses to “2010: Ny musik v.3

  1. Maria Ottosson

    Sicken grym blogg du har Sandra! Fina tips och uppdateringar med bra musik, kul! Håller med om att Lassehypen är utom förstånd. Lycka till med visdomstanden, de är bra förjävliga de där.

  2. men vad glad jag blir Maria =) Tack och bock!

    Nej Lassehypen har jag aldrig, på något sätt förstått. Jag blir bara ledsen över att så många fastnat i hans nät, och skulle gärna hjälpa dem ut på något sätt…

    Ska nu trycka i mig 1400 mg till och gotta mig riktigt mycket i den smärtstillande koman. Gött ska det bli. Hoppas din lördagskväll blir glammigare och mer händelserik hehe

  3. Vilken fin kommentar jag fick! Hur gick intervjun med Glasvegas? Va the Bronx bästa spelningen dom nånsin sett?

Kommentera

