2010: Ny musik v.4

Tillbaka så snart? Javisst. Nu kommer den nya rotationslistan förhoppningsvis komma som den ska på måndagskvällen🙂 Väldigt lite nya singlar nu, men däremot tre grymma album!

Nytt med följande:
Album:
Miike Snow – (Burial, Silvia, Song for no one)
Joel Alme – Waiting for the bells (When old love keeps you waiting, You will only get it once, No class)
First Aid Kit – The big black & the blue (Waltz for Richard, Josefin, I met up with the king)

Låtar/Singlar:
Petter – Fast för evigt
C. Aarmé – Angola (Princess)

Lyssna på Spotifylistan här!

Vad som är alldeles fantastiskt gött är ju att alla låtar råka finnas på Spotify så bara att gå in och lyssna på allt nytt där. Fint, fint.

Om du har läst min blogg tidigare vet du att jag hyser den största kärlek till såväl Miike Snow som First Aid Kit, så låt oss bara säga att jag jobbade rätt aktivt på att äntligen få in dessa album😉

Stjärna i kanten

C. Aarmé
Men veckans stjärna i kanten går till C. Aarmé = fyra göteborgsmän som gör rock. Ja jag hade väl inte så väldigt mycket tidigare erfarenhet av deras musik egentligen =) Men så var jag på P3 Live Session i november förra året och då uppträdde just dem. (Klippet nedan är just från denna fina stund!)

Jag satt fascinerad under varje låt. Är alltid lika tacksamt när man inte har några förutfattade meningar och det bara är så jävla bra. Intensivt, drivigt, stundtals skrikigt, stundtals hårt och spottande, stundtals soft pustande.

Efter två album och ett antal medlemsbyten la de ner ett tag, men 2009 kom de tillbaka igen med senaste albumet. De kallar det själva world music. Jag gillart.

Lämna en kommentar

Filed under Konsert, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

