Stockholmshelg: Format:B på Sthlm Underground och The Knifeoperan – Tomorrow in a year!

Imorgon drar jag och frun till Stockholm. Det är julklappen från min kära fru som jag blev allra gladast över i julas. Vi inleder fredagen direkt med tokdans.

Format:B. Foto: Holger Geissler

Älskade dj-duon Format:B spelar på Fabriken. Berlinherrarna kommer till och med på besök till Stockholm för första gången så det känns grymt kul att vara där just då! Fabriken kommer glöda.

Upptäckte de först genom låten Full House. Sen dess har de bara fortsatt bygga upp min case med house och technoslingor. Fint kommer det bli.

Eventet på Facebook.

Men i julklappen ingick ju en sak till. Vi ska gå och se The Knifes opera Tomorrow in a year! woooo så spännande det ska bli! En unik upplevelse det här då föreställningarna bara går mellan 29:e-31:a januari på Dansens hus i huvudstaden.

Åh jag har längtat sen den gick i Köpenhamn och jag var så sjukt avis på dem som gick. Så man kan väl säga att när jag fick min julklapp fick den genast definitionen som den bästa på länge =) Beskrivs som en Darwin electro-opera. Herregud det kan ju inte gå fel. Känner mig konstnärligt inspirerad bara av tanken! Återkommer med en recension senare.

Lite inspiration…

Electro-housigt i Cosa Nostra funk

Fantastiska remixen på Amelie från förra året

Vem minns inte denna underbara, underbara låt. Och videon sen. Kontraster, kontraster.

Sen får vi inte glömma. The Knifes kanske bästa låt från gamla självbetitlade skivan…

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Konsert, Musique, Youtube

Kommentera

