Exclusive: Anna von Hausswolff live för Moshpit

Idag är det den 5:e februari vilket också är releasedatumet för Anna von Hausswolffs första EP! Hon uppträder på filmfestivalen i Göteborg ikväll och passar samtidigt på att släppa EP:n.

Missade du intervjun med Anna kan du lyssna på den igen här! Programmet sändes den 28:e januari.

I samband med intervjun tänkte jag att det vore väldigt fint om hon kunde spela nåt också. Jamen givetvis delvis egoistiskt för att jag skulle få en privatspelning och njuta av den där rösten! Så jag bad henne att göra en cover, och att hon fick välja precis vad hon ville.

Anna valde Who are you med Tom Waits.

Ett litet smakprov från EP:n också. Mitt favoritspår från skivan är utan tvekan Track of time. Lyssna och njut av den gripande, smärtfyllda, rivande, vackra rösten. Det vrider sig lite i magen på mig när jag lyssnar på den. Fortfarande. Efter ett mer eller mindre konstant lyssnade under några veckor…

2 kommentarer

Filed under Intervjuer, Musique, Youtube

2 responses to “Exclusive: Anna von Hausswolff live för Moshpit

  1. Vackert! Mer sånt till folket! Som alltid ett nöje att läsa din blogg Sandra!

Kommentera

