The one and only webbradiokanal Gimme Indie & premiär av min gästmix!

Logo Gimme indie

Vore det inte fint med en radiostation som bara spelar grym musik? Radera schlagern, kommershousen och slisk-r’n’b:n (ja ok jag må halvt hyllat schlagern igår men idag är tankar om schlager, Måns Zelmerlöv och rosa cowboyhattar som bortblåsta). Men skulle det vara möjligt? Ja på webben har man lyckats! Webbradiokanalen Gimme Indie spelar de artister du önskar Mix Megapol kände till/valde att prioritera. Lite som vi på studentradiostationer alltså🙂

Imorgon är det premiär av min gästmix på denna trevliga station. Mitt uppdrag var att tipsa om kommande artister inför 2010 och spela massa go musik och prata i en timma. Så sjukt kul! Detta blir också premiär för det första radioprogrammet på stationen. Tidigare har gästmixarna varit utan prator, så känner mig allt lite honoured över att få vara den som introducerar detta!

Så gå in på Gimme Indie så får du ta del av mixen där och njuta av annan grym musik. För att förhoppningsvis locka dig till att gå in och lyssna då. Några exempel på artister som är med i mixen är Yeasayer, Florence + the machine och Lo-Fi-Fnk!

3 kommentarer

Filed under Musique, Sandra spelar skivor

3 responses to “The one and only webbradiokanal Gimme Indie & premiär av min gästmix!

  1. Hej! Superfin blogg du har.

    Jag skulle vara jätte tacksam om du ville gå in på min blogg och kommentera min senaste teckning. Jag vill ha så mycket kritik jag bara kan få om den. På så vis kommer jag utvecklas..

    Ha en bra kväll!!!
    /Josefin

  2. Sjukt fint med gimmeindie ju! Lyssnar till och med en sådan podradionovis som jag på. Du är GRYM.

Kommentera

