2010: Ny musik v.6

Musikredaktionen har fått tillökning. En stor sådan. Idag var det dubbelt så många på mötet som det brukar vilket var väldigt trevligt. På grund av att somliga kära medarbetare måste lämna oss för exempelvis praktik och annat löst drivande så behövde vi nytt blod.

Märkte direkt att det fanns mycket rock i den nya gruppen. Ska jag vara rädd eller glad för detta? Ska jag behöva oroa mig för att metalen ska smyga sig in på rotationen och att skön lo-fi och electro kommer dissas?

Jag vet inte ännu. Det återstår att se. Ska bli väldigt kul i alla fall och gött med lite förnyelse, och det blev givetvis också en massa nya låtar:

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
Two door cinema club – Undercover Martyn
Yeasayer – O.N.E.
Lo-Fi-Fnk – Marchin’ in
Julian Casablancas – Out of the blue
Midlake – Acts of man
Honey Mustard – Mute
The Fume – Turn my back
Switchfoot – The Sound

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Undercover Martyn
Ja titta bara lite längre ned så hittar du ett inlägg om just den första låten med Two door cinema club. Jag fullkomligt älskar denna låt så givetvis lobbade jag lite extra för den och är nöjd över att den fick vara med.

Ja va fan. Jag gillar den så mycket att du nog måste höra den en gång till. Du behöver inte spola tillbaka bandet. Tar det bara en gång till. Fast i en akustisk version.

O.N.E.
Yeasayer blev grymt hypade efter första singeln Ambling alp. Alltså jag gillade den det gjorde jag. Men jag vet inte om jag var så överväldigad, fascinerad och lyrisk som andra var. Förväntningarna var stora inför stundande albumet Odd Blood och nu är det ju här.

Andra singeln från albumet är O.N.E. Bra låt. Inte fantastisk men fin. Och albumet är absolut värt att lyssna en och två gånger på.

Marchin’ in
Det byggdes också upp stora förväntningar på svenska electroduon Lo-Fi-Fnks nya singel. Jag gillar den, men sen första lyssningen kan jag inte släppa två saker som jag tänker på varje gång. För det första. Inledningen fullkomligt skriker Tough alliance. Koka Kola Veins måste varit en inspirationskälla, eller?

För det andra. När sången börjar hör jag egentligen inte Lo-Fi-Fnk-pojkarna utan Lykke Li sjunga I’m good, I’m gone… Har jag blivit galen?

Men jag ska inte gnälla. Visst är den skönt lo-fi (ja vad annars…) och den passar utmärkt till den fina videon med massa vackra, fria djur.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

