♥ Joy division ♥ tonight ♥ @SVT ♥

Ian Curtis

Nej jag var aldrig kär i Ian Curtis. Jag drömde mig aldrig bort till ett regnigt Manchester. Och önskade aldrig att jag levde på 70-talet förstås… Eller jo det har jag iofs gjort många gånger🙂 Men jag har aldrig varit ett superinbitet Joy divisionfan.

MEN. Jag har gråtit min beskärda del av tårar till Love will tear us apart. Atmosphere har fått åtminstone en personlig kultförklaring och deras musik är en viktig del i musikhistoria – trots att de bara hann släppa två skivor!

Minns när jag såg Anton Corbijns film om bandet Control ihop med min älskade Azadeh när den gick på lilla bion i Lund. Vi gick nedstämda därifrån, med tårfyllda ögon… men fascinerade och inspirerade.

Om typ 45 visar K special en dokumentär från 2007 om Joy Division. Den ska tydligen komplettera Control. Låter intressant.

Kolla in SVT 1 klockan 21:30.

Nu ska jag gå in i min deppiga sida och njuta av hur vacker nedstämdhet kan vara en stund. Vilka jävla hits också ändå.

1 kommentar

Filed under Film, Musikvideo, Musique, Youtube

One response to “♥ Joy division ♥ tonight ♥ @SVT ♥

Kommentera

