Alla hjärtans dagsångest eller Valentinespepp? Du väljer själv.

Min egentliga tanke kring Alla hjärtans dag är att det är ett meningslöst påfund för att par ska kunna visa sin uppskattning. Mannen som är dålig på att visa sina känslor kan genom att köpa en bukett rosor till sin fru därmed definieras som omtänksam. Frun som vanligtvis tjatar om toalettlocket som aldrig är nedfällt, biter sig i tungan och köper en ask Merci till sin karl och så var problemen ur världen. För en dag.

Tycker att det är sorgligt att det ska behövas en dag för detta. Borde man inte eftersträva att försöka visa sin uppskattning vid annat än ett väl valt tillfälle som denna dag eller bröllopsdagen?

Ja men givetvis. Detta låter bittert och cyniskt jag vet. Visst är det delvis också så, det hymlar jag inte om. Allt är väl egentligen bra som gör att man tänker efter och berättar för någon man tycker om att man gör just det. Jag tänker inte påstå att jag inte blev glad när jag kom hemtrillandes i morse från festen och fann en stor bukett tulpaner på mitt rum…

Uppskattning är fint och kärlek är vackert. Jag tycker bara att man borde fokusera lite på att visa denna uppskattning i små handlingar varje dag istället för att lägga all energi på en dag i februari. Mymlan skriver fint om denna dag på sin blogg. Hon tycker också att dagen är ganska betydelselös och att kärlek är väldigt mycket mer än romantik och tvåsamhet.

Mina tidiga kärlekar

Det finns inget som berörs mer i musiken än kärleken – eller längtan efter den – eller möjligen avsaknaden av den. Att göra en lista med kärlekslåtar känns därför överflödig.

Jag blir väldigt sällan kär. Har hänt på riktigt endast två gånger egentligen, men kärleken nedan är av ett annat slag… Har aldrig varit ett pojkbandsfan eller Broder Danielpanda, men visst har även jag haft min crushes.

Min första tv-förälskelse var (enligt mammas utsago) Björn Skifs. När jag som treåring träffade björnen efter en konsert och fick en kram och puss på kinden var jag fullkomligt såld. Vilken man. Sen gick jag tydligen under flera år och var rädd för män. Vet fortfarande inte riktigt varför. Men Björn hängde med ett tag iaf.

Hade på det tidiga 90-talet en crush på Chris Cornell. Egentligen tror jag enbart denna crush baserades på Black hole sunvideon. Den var ju så underbart konstig. Satt som klistrad vid MTV var gång den gick.

Lite senare var det nästa man som fascinerade mig med sina rhymes. Tror till och med att jag döpte mig till MrsRusiak på nåt socialt forum och drömde mig bort till ett liv i hip hopens värld. Emma minns det så i alla fall🙂

Något jag inser i efterhand när jag ser exempelvis denna videon är att det definitivt inte var hans fashionsense jag föll för… Däremot är Magic Villa en alldeles fantastisk hip hopplatta vilket egentligen kan skapa en crush i sig.

Denna man/pojke var något av en fantasi också. I det här fallet handlar det ju knappast om vilken skön och go kille han verkar vara. Nej förälskelsen grundade sig nog mest i produktionsskillzen, den sköna rösten och det finurliga leendet. Sjunger också ihop med min påstådda look-a-like. Kolla in Johans blogg för mer om min och andras look-a-likes. Jag är smickrad men håller inte riktigt med…

2 kommentarer

Filed under Kärlek

2 responses to “Alla hjärtans dagsångest eller Valentinespepp? Du väljer själv.

  1. Janna

    Heh, har inte Kristin berättat om när vi firade min 22-årsdag och hamnade på efterfest med Rusiak och Eye’n’Eye på ett uteställe i Oslo? Kristin kallade Rusiak upprepade gånger för Tommy med overallen.
    Väldigt underhållande just då.😉

Kommentera

