Jedi mind tricks entrar Göteborg

Jag brukar gnälla mycket och länge över Göteborgs klubbar och bokare. Gnälla över att allt alltid tycks komma till Sthlm, ganska ofta även till Malmö, men ofta missar artisterna Gbg. Det gör mig allt som oftast ganska bitter. Ibland måste jag till och med lämna staden med min snuttiga budget – bara för musikens skull. Ja detta stackars i-landsbekymrade barn am I.

Men nu kommer en alldeles strålande bokning hit. Onsdag afton anländer Jedi mind tricks till Göteborg. Vinnie Paz, Stoupe the Enemy of Mankind och Jus Allah kommer förändra Sticky Fingers. Sticky Fingers alltså. Ja det är en oväntad lokal. Jävligt oväntad till och med. Skulle kört på Pustervik först men tydligen var biljettrycket rätt stort så det flyttades.

Jag gråter inombords av två orsaker:

1 jag är lite småfattig då jag sparar pengar för att kunna åka på Sonar i juni och dansa dansmusik
2 jag med tillhörande tv-grupp har deadline på vårt tv-reportage på fredag… och nej låt oss väl bara säga att vi inte är helt färdiga…

Men oavsett om jag kommer dit eller inte och hur lite synd det egentligen ens är om mig så ska du gå dit om du kan! Njut av grym underground hip hop. Extremt mycket politik, tunga beats och fantastiska samplingar.

Jag lyssnar fortfarande väldigt mycket på Legacy of blood från 2004, galet bra album. Njut av några låtar från albumet.

En av de bästa hip hoplåtarna of all times.

Lämna en kommentar

Filed under Konsert, Musique, Youtube

Kommentera

