Nöjesguiden goes Göteborg och Röda sten goes dubstep

prisgubbeNu är den äntligen inlämnad. Jag trodde nästan att det var kört där ett tag. Efter att spelat in ståuppor i snöstorm, förbannat Final cut och teknisk utrustning med samarbetssvårigheter samt ätit alldeles för många greenburgers på Max är vårt tv-reportage inlämnat. När alarmet ringde 08:00 som det brukar var jag inte som vanligt yrvaken i min varma säng utan på väg hem för att däcka i den. Lite i senaste laget…

Nu ska jag försöka vila en kort stund innan vi beger oss hem till sköna Hannah och förfesten. Tänker ge två tips på event inför helgen. Ja John jag sa event😉 Jag ska göra mitt bästa för att orka med två långa utekvällar efter veckans minst sagt intensiva studier.

Ikväll tar Nöjesguiden över Göteborgs uteliv i och med den årliga fest de anordnar i Stockholm, Göteborg å Malmö. Jag brukar välja den i Malmö men i år blir det Göteborgs tur. Här kan du läsa om vilka som är nominerade till Göteborgspriset. Tycker själv att det är ganska komiskt att Lars Norén är nominerad till årets glädjespridare🙂

Måste ju också få passa på att minnas min egen lilla glansdag då jag tillsammans med några av de andra på Radio AF mottog Malmö/Lundpriset för jaa nu tre år sen, 2007 var det. Då för årets media. Det var ett vackert ögonblick. Men så lång-/mörkhårig man var… men happy happy

ng-fest vinnare

Happy Radio AF winnerz

På lördag är det istället två gäng herrar som tar över Göteborgsnatten. Shambler och Bassline express möts och föder en dubstepinfluerad skapelse i Röda stens regi. Eventet på FB.

dubstep bastards

För att värma upp lite då. Lär väl inte vara ett överflöd av dubstep på NG-festen ikväll men för att få en bra känsla i kropen inför imorn är här ett smakprov från Subkult som är en av många som spelar på lördag. Domedagsdubstepen är här för att stanna.

1 kommentar

Filed under Klubb, Musique, Youtube

One response to “Nöjesguiden goes Göteborg och Röda sten goes dubstep

  1. John

    Jag såg ett och annat event i arbetsrapporten oxå. Du har jobbat bra….

Kommentera

