Förhandslyssna på Tunng med nya singeln Hustle och spana in Precious

Fina Londonbased Tunng släpper snart nytt vilket jag informera om i måndags. Den första mars kommer albumet för att vara exakt.

Nu fick jag ett svar från bandet och de tyckte också att mina läsare var tvungna att få höra deras nya singel innan Spotify tar över =) Gitarr- och banjopräglat litet stycke som värmer upp vinterdrivorna. Lättillgängligt men väldigt snyggt.

Joann

Trött efter en busy men väldigt fin helg ska jag nu återgå till slutet av Precious. Stundtals väldigt sorgsen och tragisk, stundtals totalt motsatt och istället fullkomligt upplyftande.

Dessutom är de unga tjejerna i filmen så jevla coola och klär sig alldeles fantastiskt 80-talsghetto. Glasögonen Joann har gör mig grön av avund och önskar att jag var ung east-coaster på 80-talet och inte liten west bay-baby…

Kan också tillägga att det förutom grymma skådespelarinsatser (ja faktiskt även från miss glamodiva herself, Mariah Carey) också är mycket skön musik med. Värd att se på många sätt å vis alltså.

Jag och frun kör nämligen Oscarsfilmsrace inför galan som äger rum om drygt två veckor. Det blir uppesittarkväll som vanligt. Har gjort det de senast hmm kanske åtta åren. Oftast alldeles för dåligt förberedd så nu blir det en film om dan… är planen iaf.

Lämna en kommentar

Filed under Film, Musique, Nytt på radion

Kommentera

