2010: Ny musik v.8

Denna vecka blåser rök och snortar koks, dansandes i den vackra, gröna naturen.

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
Efterklang – Modern drift
Far & Son – Ciggdansen
Holly Miranda – Forest green, oh forest green
Monostrip – Like a drug

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Efterklang
Jag har kanske som bekant inget alls emot postrock. Efterklang är med bland mina favoriter som inte är av den instrumentala karaktären. Nya singeln Modern drift är inledningsspåret på nya skivan Magic Chairs.

Typiskt inledningsspår jag lätt fastnar för. En stark dramaturgisk uppbyggnad som ger hopp om vad som komma skall med skönsång och stråkar. Åhh dessa stråkar, stråkar, stråkar i kombination med de elektroniska utsvävningarna. Lika fint som alltid Efterklang. Lövely.

Far & Son
Duon består av fadern Simon och sonen Frej. Insåg precis hur busy mr Larsson måste va som även definieras som medlem i såväl Slagsmålsklubben, Maskinen och i soloprojektet Offerprästers orkester… buzy

OM ni läst min blogg innan vet ni att jag har en förkärlek för det mesta Maskinen har för sig, och jag hyllar med glädje Slagsmålsklubbens peppande tv-spelselectro. Jag vet dock inte vart jag ska ställa mig här.

Simon Gärdenfors är ju annars mest känd som serietecknare via Galago och för mig är det fortfarande svårt att se han som rappare… Jag vet inte vad jag tycker om kommerssången Ciggdansen. Är det bra/löjligt/irriterande/tjatigt/fyndigt?

Om man bortser från detta. Det lär bli en hit. Behöver jag nog inte fundera över.

Jag föredrar dock denna. Rett catchy syns jeg.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

