2010: Ny musik v.9

Det här är den bästa veckan på länge, för det va nog ett bra tag sen vi la till så mycket skilda genres och så fina låtar samtidigt. Dessutom fanns nästan allt på spotify, listan är därför extremt uppdaterad så jag rekommenderar varmt att lyssna på Spotifylistan just denna vecka🙂

Sen undrar jag om nästan inte musikredaktionen tyckte lite synd om mig i min magsjuka? En av de nya låtarna är electrohousiga Donut vilket är resultatet av housegiganterna M.A.N.D.Y. och Booka Shades trivsamma samarbete. Jag brukar få lobba HÅRT för liknande musik så kanske var det en get-well-present🙂

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
jj – Let go
Näääk – Namnet va näääkish
The Very Best – Rain dance (feat M.I.A.)
Bye bye bicycle – Northpole
The radio dept. – Heaven’s on fire
M.A.N.D.Y. vs Booka Shade – Donut
The Drums – I felt stupid
Vampire Weekend – Giving up the gun
Kite – Cannonballs

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Jag gillar nog egentligen alla låtar denna vecka. Hip hop från Nääk som är rätt skön. M.I.A. gästar The Very best och hon har väl aldrig gjort mig missnöjd tror jag.

Sen en massa skön pop/rock med Vampire weekend, Radio dept., The Drums, Kite och Bye bye bicycle. Sen då även en tydlig inriktning mot electrohousen med Donut. I LIKE.

Det enda som du inte hittar på Spotify är The Radio dept. och jj:s låtar, så de lägger vi upp här ja.

The Radio dept.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor, Youtube

Kommentera

