2010: Ny musik v.12

Hallå ja. För tillfället hinner jag inte riktigt med känner jag. Tänk att det häromdan gick ett helt dygn utan att jag hann checka mailen eller Facebook. THE statusuppdateringsångest for REAL!

Nu den nya musiken för veckan iaf. Jag har aldrig varit ett Billy the vision fan men den här låten var i alla fall lite mer spännande än vanligt. Hästpojken är inte heller my drug of choice, jag peppar mer för de tre kvarstående låtarna. Är en sucker för Maskinen, Delphicplattan är strålande och CocoRosielåten alldeles, alldeles underbar…

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
Billie the vision and the dancers – Oh baby, yeah honey
CocoRosie – Lemonade
Hästpojken – Jag e jag
Delphic – Halcyon
Maskinen – Kärlek vid sista ögonkastet

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Cocorosie
Systrarna Bianca och Sierra Casady har länge fascinerat mig med sin drömska, flummiga indie-elektroniska musik. Mycket konstiga ljud och sköra röster på ett fantastiskt vis. Njut av Lemonade tills albumet släpps i maj.

Tyvärr kan du inte hitta dem på Spotify. Se till att vara lite oldfashion och köp ett album istället. Noah’s ark från 2005 är ett hett tip.

Av någon orsak får deras musik mig att vilja klä mig i Marie-Antoinetteinspirerade klänningar, sätta mig vid en vit flygel och ta upp mitt förlorade pianospel… en konstig känsla är det. När jobb/praktik/vidare förvirring är över ska jag försöka ta visionen till mig och göra den till verklighet. Hoppas jag.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

Kommentera

