2010: Ny musik v.15

Galna mängder musik du inte får missa denna vecka. Vi kastade ut de föråldrade albumen från början av året och hyllar istället MGMT och Timo på albumsidan.

Nytt med följande:
Album:
MGMT – Congratulations (It’s working, Song for Dan Treacy, Brian Eno)
Timo Räisänen – The anatomy of Timo Räisänen (Numbers, Outcast, Hollow heart)

Låtar/Singlar:
The Magnetic fields – You must be out of your mind
Band of horses – Compliments
Torpedo – Accelerate
Lowe – Mirage
Charlotte Gainsbourgh – Time of the assassins
Rigas – Helpless, pop, elektronisk, Sverige

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Band of horses
Sedan första gången jag hörde The Funeral har jag haft Band of horses tätt intill mig. Kära storebror introducerade mig nån gång när det fortfarande var coolt att säga att man lyssnade på dem och när inte så många upptäckt charmen i amerikanarnas texter och melodier. Idag säljer de slut på Trädgårn på några minuter.

Vi peppar inför stundande albumet och Göteborgskonserten med nya singeln Compliments. Jag är också pretty excited då jag ska träffa herrarna när de kommer hit på lördag. Har dock inget upplägg klart än så om du skulle sitta inne med några fantastiska frågor du skulle vilja ha svar på så hör av dig! Jag behöver inspiration🙂

Så länge nöjer jag mig med nya singeln och drömmer mig tillbaka då jag grät till det fantastiska partiet i Ode to LRC. Från 02:42. Taktskifte. De bara glider bara fram på en liten skön rockvåg. Vid La di da. Där har du mig i en liten pöl.

Magnetic fields
New Yorkarna i Magnetic Fields förgyller också vår tillvaro just nu. Nya skivan Realism finns på Spotify för ditt öras skull.

Rigas
Magnetic fields har vi ju hört förr. En nykomling jag tror på är Rigas. Men det bör tilläggas att Rigas inte bokstavligen är nykomlingar, utan den här singeln faktiskt är från tredje plattan. Men jag har inte riktigt fått upp ögonen förrän nu. Lite experimentell pop/electro från Årsta sådär. Blandad kvalitet på låtarna visserligen, men trevligt är det.

Nya skivan Let’s get gone finns även till för dig på Spotify.

2 kommentarer

Filed under Musique, Nytt på radion, Spotifylistor, Youtube

2 responses to “2010: Ny musik v.15

  1. Fy fan va avis jag blir…Band of Horses är en fjäder i hatten och håller med dig om bandet. Rigas Tonight var en av förra årets bästa låtar. Helpless är inte lika fantastisk men klart grym popdänga. Bra band, bra attityd och roligt live, då flera av Moder Jord Massivas medlemmar är involverade. Din blogg är som alltid ett nöje att läsa🙂

  2. ncassady

    tycker rigas skiva är väääldigt bra, vissa säger spretig men jag säger bred. Det som görs i Årsta nuförtiden är ren och skär magi, nu ska dom bara få färdigt parkens nya skiva så kan dom ta över världen sedan

    http://queclub.wordpress.com/2010/03/10/rigas-let´s-get-gone-eskapism-i-varldsklass/

    där är en liten text med rigas som skrevs i samband med släppet..

    sound of the apocalypse är årets vackraste låt

Kommentera

