Vinn biljetter till Göteborg string theory på lördag!

Nu ska jag samtala med Band of horses runt 19-snåret på lördag. Men om jag inte gjort detta hade jag med största sannolikhet befunnit mig på Göteborgs konserthus. En plats jag tyvärr väldigt sällan befinner mig på, men gärna skulle besöka oftare.

Göteborg string theory anordnas denna gång med, ja givetvis stråkorkestern då, men i samförstånd med artister som El Perro del Mar, Pacific!, Anna von Hausswolff och José Gonzales (som jag btw tycks springa på ute på krogen varje gång jag lämnar hemmet, uppenbarligen gillar vi samma klubbar…).

Sitter i detta nu och lyssnar på promoskivan. Jag är ju en sucker för stråkar. Vill du få mig att gråta sätter du ihop nån form av arr ihop med en stråkkvartett (tips inför kommande män som vill fria till mig och sånt).

Men åhh vad mäktigt det här låter, arrangemangen är verkligen lysande. Warren Suicide – Fuck off happy blir en tre minuter lång stråkmassaker i dess bästa bemärkelse…

Känner du att det vore hemskt trevligt att gå på denna tillställning gratis ska du gå in på K103:s hemsida där du kan vinna två biljetter. Dragning på fredag så hurry hurry!

Jag blir så lycklig av såna här samarbeten. Sammankomster av musik ihop med andra konstformer eller bara oväntade musikaliska samarbeten. Vill bara ha mer. Gå in på Kning disks soundcloud så kan du lyssna på fem av låtarna från skivan där!

Här har du Hajens bidrag. Vilken flicka. Vilken röst.

Lämna en kommentar

Filed under Konsert, Musique, Tävling

Kommentera

