Review: Band of horses@Trädgår’n + Infinite arms – nya skivan

Ben Bridwell i högform

Ja det var ju en väldigt trivsam konsert det här. Skäggrockarna i Band of horses begav sig återigen till Sverige och valde att förgylla Glenns näste.

Träffade tre av herrarna innan konserten för ett snack i logen. Trevliga men ganska trötta och hungriga. (Det började dock lysa igen i deras ögon när köpepizzorna kom in.)

Lite störigt dock. Under hela intervjun satt Bill i sin cowboyhatt och solglasögon och blev lite sur när jag inte pratade med honom. Det är faktiskt inte helt okomplicerat att göra en radiointervju med tre personer samtidigt Bill…

Lite avis på Nana också som nu träffat Ben inte bara en utan två gånger – och han kände igen henne, samt avslutade intervjun med att krama om henne å säga att de nu var vänner. Jag kan dessvärre inte nå upp till denna stjärnreporterglans riktigt ännu🙂

Men de var fina och vi pratade en hel del om nya albumet Infinite arms. Om hur albumet kommit till och alla platser de varit på för inspiration som Blue ridge mountains och Mojave desert.

Blev lycklig när albumet trillade in i inkorgen i veckan och har haft det på repeat sen dess. Riktigt bra, något mer akustiskt kanske. Det höll de i och för sig inte riktigt med om och de tyckte inte alls att plattan var mindre drömsk än de tidigare som jag har känt… Ja du får lyssna själv och höra vad du tycker när det släpps i maj. Men man hör ju definitivt att det fortfarande är dem (eller ja att det är Ben iaf då som är ende man kvar sen bandet startades 2004).

På den här plattan tar även de andra i bandet lite mer plats på sång. Tyler (som också agerade förband) sjunger på den enda helakustiska sången på skivan: Evening kitchen, som de också framförde som ett av extranumrena. Definitivt ett av mina favoritspår! Och Ryan fick också sitt eget solonummer.

Annars var konserten en blandning av de goda hitsen från de två förra plattorna. Alla mina favoriter: Is there a ghost, Ode to LRC, The Funeral och ja givetvis. De inledde det hela med The Great salt lake.

Inte mycket som gick fel egentligen förutom Bills lite dissiga sätt då. Och ja det faktum att en 60-årig man i publiken blev förbannad när vi försökte komma längre fram. Puttade mig och sa att jag fick tillbaka för att jag puttade honom. Sen kallade han mig för en idiot… Dagens åldringar…

1 kommentar

Filed under Intervjuer, Konsert, Musique

One response to “Review: Band of horses@Trädgår’n + Infinite arms – nya skivan

Kommentera

