Vetenskapsfestivalen ger mig gigz – dig möjlighet att leka & få nya kläder

Temat för i år: för ändring. (Ja, särskrivning är en funktionell effekt denna gång särskrivningsnazin)

Vetenskapsfestivalen (eller let’s be honest, mina vackra tjejer som jobbar på Göteborg & CO) har gett mig två fina spelningstillfällen nu i veckan. Igår inleddes veckan men för mig inleds den idag. I afton blir det lek på Universeum med Science night. Lite invigningsfest med mingel först. Sen mellan 19-22 är det öppet för vem som helst att komma dit och flumma runt.

Det jag är som mest superexalterad över är Krimlab. Leka CSI-agent känns ju som en given tisdagssysselsättning. Sanna föreslår annars att man ska testa på att vara meteorolog.

Och glöm inte bort. Det är gratis – och kanske bäst av allt. Det kommer inte krylla av skrikiga barn för de har redan gått och lagt sig, så ypperligt tillfälle att själv få agera barn. SCORE. Eventet på Facebook.

Ja just det. Det jag gör där är att spela skivor förstås medan du leker. Ska lägga upp lite musik nu tänkte jag. Blir nog ganska soft och poppigt anar jag…

På söndag sen blir det fashion in focus från 11 till 17. Seamhack anordnas för andra gången i Nordstan med kreativa workshops och diskussioner i ledning av Kitty. Men allra bäst kanske är att om du har en massa fula, avdankade kläder hemma så kan du ta med dem till Nordstan. Det kommer nämligen sitta ett gäng designers på plats som kan sy om och hippa till dem lite.

Sen blir det tre modevisningar också. Har satt ihop en minimix som kommer inleda modevisningen. Seamhackeventet på Facebook.

Modevisning á la Gaga et Tiga
Lady Gaga feat. Beyoncé – Telephone (Crookers remix)
The xx – Crystalised (Rory Phillips remix)
Tiga – Louder than a bomb
Maskinen – Segertåget

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Sandra spelar skivor, Tävling

Kommentera

