2010: Ny musik v. 17

Denna vecka har vi ett ganska gött fokus på fantastiska, skönsjungande kvinnor.

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
The Tarantula Waltz feat. Ebba Forsberg – Synthetic sun
Marina & the diamonds – I am not a robot
Stornoway – We are the battery human
Bedroom eyes – Hand-in-hand grenade
Sarah Blasko – All I want
Robert Svensson – Beat
Ida Redig – Alone

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Stornoway

Har letat efter nåt fint, countryinspirerat efter att ha lyssnat sönder Mumford & Sons album, och nu tänker jag att kanske Stornoway kan få stå för inspirationen. Just den här låten har en touch av country, annars kan man väl säga att Stornoway spelar nån form av trivsam indiefolkmusik.

Man blir ju bara så himla glad. Denna underbara skotska accent också. Yummi. Instämmer med incongra: what nice young men!

Sarah Blasko
Upptäckte Sarah först med tjusiga första singeln We won’t run och nu är hon tillbaka med All I want. Hon har en fantastiskt skön, betryggande röst. Älskar ljudbilden med känslan av en flyktig såg. Jag tänker genast på Pippi på rymmen och drömmer om Konrad på såg och Karlssons klister under mina skor.

2 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

2 responses to “2010: Ny musik v. 17

  1. Vad kul att du gillade Stornoway! (Du är en coolhäftig person, så jag tar det lite som en komplimang när du håller med mig. Eftersom jag också vill vara coolhäftig.)

  2. Ja men klart jag gillar Stornoway! Det här med coolhäftighet vet jag inte riktigt hur man besvarar haha Men tack tänker jag🙂

Kommentera

