Live @ Letterman

NU ska jag snart, enligt tradition, bege mig ner till Lund för Valborgsfirande och Malmö för rekreation. Ska bli himla skönt att slippa tänka fullkomligt för en stund.

Som en hyllning till Valborg ger jag dig ett superlångt inlägg. Jag hade tråkigt en kväll. Muntrade upp mig själv genom att kolla på Arcade Fires spelning på Letterman för några år sen som fick mig att rysa på ett extremt behagligt sätt. Sen fastnade jag helt enkelt i en massa, massa, massa klipp från hans program.

Här är en sammanställning av några få. Några är de bästa framträdandena och några främst för nostalgin. Men genomgående är det fantastiska artister och låtar. Så ha en fin valborg, och njut.

1 kommentar

Filed under Musique, Youtube

One response to “Live @ Letterman

  1. August

    Counting Crows live 1993 hos Letterman:

    Samma kväll som den ökända Madonna-intervjun som spårade ut på ett uppfriskande annorlunda sätt med autentiska känslor. Enorm stelhet, drösvis med dryghet samt en släng svordomar och den där underbara obekvämheten som numera är synonymt med Lettermans intervjustil och komik.

    Från att ha varit nästan okända kvällen innan så blev Counting Crows efter framträdandet enorma i hela USA och låtarna spelades totalt sönder på radio.

    Hur kan man inte älska när Letterman faktiskt tycker om gästartisten på riktigt? Det händer inte allt för ofta. Foo Fighters är det bästa exemplet annars.

    ”I’m telling you: if you don’t have a copy of this there’s something wrong with you.”

Kommentera

